Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 20:03Okey! Mycket bra tops och nyheter! Kromtabletter hade jag ingen aning om. Kan du nåt om det här med "gryningssydrom". Att levern lagrar glucos och pytsar ut det framåt smtimmarna vilket ger ett högt fasteblodsocker. Kan jag själv göra nåt åt det? Tar Metf
Okey! Mycket bra tops och nyheter! Kromtabletter hade jag ingen aning om. Kan du nåt om det här med "gryningssydrom". Att levern lagrar glucos och pytsar ut det framåt smtimmarna vilket ger ett högt fasteblodsocker. Kan jag själv göra nåt åt det? Tar Metf
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 20:13Nej, jag kör med träning och Novonorm vid behov.
Jag kan tänka mig att när blodsockret sjunker så har du så mycket insulinproduktion kvar som då startar på morgonkvisten. Det är enbart min hypotes men det kan du fråga din läkare/sköterska om.
Nej, jag kör med träning och Novonorm vid behov.
Jag kan tänka mig att när blodsockret sjunker så har du så mycket insulinproduktion kvar som då startar på morgonkvisten. Det är enbart min hypotes men det kan du fråga din läkare/sköterska om.
Quote from Funbeat user on 15 November 2010, 02:01Hur är det med havregrynsgröt? Det är väl inte så nyttigt som man tror? Hur är det med Gi-värdet?
Hur är det med havregrynsgröt? Det är väl inte så nyttigt som man tror? Hur är det med Gi-värdet?
Quote from Funbeat user on 15 November 2010, 05:14Det mättar och havre har massor med fibrer. Tar du i smör så sjunker GIvärdet.
Det mättar och havre har massor med fibrer. Tar du i smör så sjunker GIvärdet.
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 20:54Har läst på massor om typ 2 och kost. Bla läst boken syndrome X och blodsockerblues. I båda böckerna rekomenderar de oss typ 2:or att ta vissa kosttillskott för att få ökat insulinkänslighet mm. Vad anser du om det? vad jag förstår så är det krom,carnitin
Har läst på massor om typ 2 och kost. Bla läst boken syndrome X och blodsockerblues. I båda böckerna rekomenderar de oss typ 2:or att ta vissa kosttillskott för att få ökat insulinkänslighet mm. Vad anser du om det? vad jag förstår så är det krom,carnitin
Quote from Funbeat user on 20 November 2010, 20:59Jag har käkat kromtabletter av o till. De fungerar, precis som kanel.
Använd kanel på gröt om du gillar kanel. Det har effekt på blodsockret.
De andra vet jag inget om men det skadar inte att testa.
Jag har käkat kromtabletter av o till. De fungerar, precis som kanel.
Använd kanel på gröt om du gillar kanel. Det har effekt på blodsockret.
De andra vet jag inget om men det skadar inte att testa.