Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla,
jag har en liten fundering kring löpning och att komma igång att löpa (jogga). Jag funderar på att delta i korta lidingöloppet som är 15km och är om ca 15 veckor och jag har istort sett aldrig joggat regelbundet och mer än 5 km. Kommer det vara

Jag tror absolut du kan klara av det, om målet är att ta dig runt.

Inga problem!!!
Det är nog mer mentaliteten, grundkondisen har du säkert redan, lägg dig bara på ett rätt tempo, så orkar du nästan hur långt som helst.

Dessutom med tre månaders träning inann så är saken biff.

Lycka till!

Leder och senor hinner inte anpassa sig, musklerna däremot ska inte vara något problem. Alltså, som Annica säger, om du håller målet på lagom nivå och inte väntar dig en strålande tid ska det kunna gå bra.

Tror inte att det ska vara några som helst problem att ta dig runt utan att behöva gå.

Träna regelbundet nu i sommar, försök att komma upp i pass som varar i 90 minuter (varva gärna gång och löpning) för att vänja senor/leder etc att arbeta under längre

Tackar för alla svar 😀

Nu känner jag mig lite tryggare och kommer göra ett försök, men som nämnt, väldigt försiktigt de inledande veckorna.

Tack igen!
/Henrik!

du kan, jag gjorde det 2008, började springa 25 minuter i taget juli 2008 & sprang 15 km Lidingö i sept! Jag ökade antal minuter, sprang midnattsloppet aug & sedan 15 km Lidingö och fick bra tid dessutom. sedan dess har jag bara ökat distanser.

Du Kan