Quote from Guest on 21 August 2008, 22:50Jag har nyligen gått från grusvägsträning till kuperad terrängträning och känner nu att mina knän och vrister börjar tala om att dom finns där så att säga.
Utifrån era erfarenheter är det vanligt att knän och vrister gör sig till känna om man byter under
Jag har nyligen gått från grusvägsträning till kuperad terrängträning och känner nu att mina knän och vrister börjar tala om att dom finns där så att säga.
Utifrån era erfarenheter är det vanligt att knän och vrister gör sig till känna om man byter under
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 23:00japp, och höfter. ajaj.
japp, och höfter. ajaj.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 23:11Ja.
Om du bara springer på stabila underlag så förlorar du väldigt mycket av balans och koordination i höft, knä och fotled. Det du känner nu är att dessa muskler, vilka inte är så uthålliga, blir trötta av alldeles för lite belastning. Men den grupp av
Ja.
Om du bara springer på stabila underlag så förlorar du väldigt mycket av balans och koordination i höft, knä och fotled. Det du känner nu är att dessa muskler, vilka inte är så uthålliga, blir trötta av alldeles för lite belastning. Men den grupp av
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 11:32Jag tycker att alla underlagsförändringar (från löpband till asfalt, från bana till asfalt, från asfalt till grusväg eller skogsstig osv) ger känningar, både i muskler och leder. Å andra sidan brukar det snabbt går över.
Jag tycker att alla underlagsförändringar (från löpband till asfalt, från bana till asfalt, från asfalt till grusväg eller skogsstig osv) ger känningar, både i muskler och leder. Å andra sidan brukar det snabbt går över.
Quote from Sissel Svanøe on 23 August 2008, 20:02Sprang ett längre, ganska kuperat lopp i maj utan att ha backtränat tillräckligt och när jag sprang Göteborgsvarvet veckan efter det kände jag verkligen av knäna. Som tur är har jag gott läkkött och efter lite vila och stretch gick det över.
Den sista ti
Sprang ett längre, ganska kuperat lopp i maj utan att ha backtränat tillräckligt och när jag sprang Göteborgsvarvet veckan efter det kände jag verkligen av knäna. Som tur är har jag gott läkkött och efter lite vila och stretch gick det över.
Den sista ti
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 20:14Jag kan också rekommendera MBT (Masai Barefoot Technology) skor. Inte för att springa i men för vardagsgåendet. De är obalanserade och ickestödjande, så att man måste använda muskler i fötterna som vanliga stödjande skor gör att man slipper använda. Jag h
Jag kan också rekommendera MBT (Masai Barefoot Technology) skor. Inte för att springa i men för vardagsgåendet. De är obalanserade och ickestödjande, så att man måste använda muskler i fötterna som vanliga stödjande skor gör att man slipper använda. Jag h
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 20:48Tack för kanon tips, jag har kollar lite på sådana skor och det blir nog ett inköp vad det lider. Balansträning kommer defenitivt in på mitt schema nu och jag har börjat varva grusträning med terrängträning så att jag inte råkar ut för skador såhär nära i
Tack för kanon tips, jag har kollar lite på sådana skor och det blir nog ett inköp vad det lider. Balansträning kommer defenitivt in på mitt schema nu och jag har börjat varva grusträning med terrängträning så att jag inte råkar ut för skador såhär nära i