Quote from Guest on 20 May 2011, 21:34Ville kalla tråden: Milen under 35 minuter men namnet var taget 😉
Till saken: Just nu kallar jag mig för "marathonlöpare", men p.g.a. kommande storökning i familjeskaran känner jag att det viktigaste för mig som maralöpare kommer bli lidande, långpassen
Ville kalla tråden: Milen under 35 minuter men namnet var taget 😉
Till saken: Just nu kallar jag mig för "marathonlöpare", men p.g.a. kommande storökning i familjeskaran känner jag att det viktigaste för mig som maralöpare kommer bli lidande, långpassen
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 21:44Du är ju farligt nära 35 minuter redan nu.
Du är ju farligt nära 35 minuter redan nu.
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 22:20Jag var ensamstående med barn + 3 jobb så för mig blev det marathon på helgerna.
Jag var sprinter, men kunde ej träna så ofta som behövligt.
Det var smidigare att kuta ett marathonlopp 2 - 4 ggr i månaden.
Tog med barn + särbo + hennes barn.
Det blev
Jag var ensamstående med barn + 3 jobb så för mig blev det marathon på helgerna.
Jag var sprinter, men kunde ej träna så ofta som behövligt.
Det var smidigare att kuta ett marathonlopp 2 - 4 ggr i månaden.
Tog med barn + särbo + hennes barn.
Det blev
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 23:13Läste "kommande storrökning" och tyckte det lät väl ambitiöst 🙂
Läste "kommande storrökning" och tyckte det lät väl ambitiöst 🙂
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 23:36Om man planerar att börja med storrökning är kanske inte marathon idealiskt 🙂 Betyder det att det är mer än ett barn på väg?
Om man planerar att börja med storrökning är kanske inte marathon idealiskt 🙂 Betyder det att det är mer än ett barn på väg?
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 23:45Tvillingar, trillingar?
Ett seriöst tips är att ta reda på om du är en "slow starter" (inte helt ovanligt). Om så, så kanske du behöver några extra km uppvärmning för att pressa tiderna på korta lopp. Med den vetskapen kan du säkert hitta rätt i träninge
Tvillingar, trillingar?
Ett seriöst tips är att ta reda på om du är en "slow starter" (inte helt ovanligt). Om så, så kanske du behöver några extra km uppvärmning för att pressa tiderna på korta lopp. Med den vetskapen kan du säkert hitta rätt i träninge
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 07:26Tvillingar.
Tvillingar.
Quote from Johan T on 21 May 2011, 09:27Jag tycker du verkar på god väg att nå målen, så du kanske inte behöver ändra så mycket jämfört med hur du tränar nu? (Bortsett från att minska långpassen pga tidsbrist.)
Förutom Hässelbyloppet kanske du kan testa Långlöparnas kväll?
Ett tips kan vara att
Jag tycker du verkar på god väg att nå målen, så du kanske inte behöver ändra så mycket jämfört med hur du tränar nu? (Bortsett från att minska långpassen pga tidsbrist.)
Förutom Hässelbyloppet kanske du kan testa Långlöparnas kväll?
Ett tips kan vara att
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 12:14Med i klubb. Check.
Men mer konkret då. Just nu kör jag en massa långintervall/tröskel men undrar om man skall börja med 3 fartpass i veckan ist för nuvarande 2 typ: Kortintervall/teknik, långintervall/tröskel för hjärtat, snabbdistans för att sy ihop de
Med i klubb. Check.
Men mer konkret då. Just nu kör jag en massa långintervall/tröskel men undrar om man skall börja med 3 fartpass i veckan ist för nuvarande 2 typ: Kortintervall/teknik, långintervall/tröskel för hjärtat, snabbdistans för att sy ihop de
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 13:41Något som jag tror är viktigt är att ha en överfart. Detta för att tänkt tävlingsfart skall kännas avslappnat och inte ditt maxtempo. Banträning tror jag är extremt nyttigt.
Något som jag tror är viktigt är att ha en överfart. Detta för att tänkt tävlingsfart skall kännas avslappnat och inte ditt maxtempo. Banträning tror jag är extremt nyttigt.