Quote from Guest on 27 January 2014, 11:45Hej!
Så här ligger det till: Jag har sedan ca 2 år tillbaka ägnat mig åt rätt så seriös styrketräning. För tillfället så styrketränar jag 4 gånger i veckan. Men igår så anmälde jag mig till Lidingöloppet (3 mil) och känner att jag måste lägga om min träni
Hej!
Så här ligger det till: Jag har sedan ca 2 år tillbaka ägnat mig åt rätt så seriös styrketräning. För tillfället så styrketränar jag 4 gånger i veckan. Men igår så anmälde jag mig till Lidingöloppet (3 mil) och känner att jag måste lägga om min träni
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 11:55Titta efter träningsprogram här på Funbeat och på Lidingöloppets hemsida.
Ett härligt lopp är det men kräver en del backträning.
Lycka till!
Titta efter träningsprogram här på Funbeat och på Lidingöloppets hemsida.
Ett härligt lopp är det men kräver en del backträning.
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 13:02För att genomföra Lidingöloppet utan tidsmål krävs egentligen inte jättemycket. Lägg så mycket som möjligt av träningen i kuperad terräng, och prioritera mängd före fart. Öka längden på passen gradvis.
Du kan t.ex. börja med två pass i veckan nu för att
För att genomföra Lidingöloppet utan tidsmål krävs egentligen inte jättemycket. Lägg så mycket som möjligt av träningen i kuperad terräng, och prioritera mängd före fart. Öka längden på passen gradvis.
Du kan t.ex. börja med två pass i veckan nu för att
Quote from Funbeat user on 27 January 2014, 13:17Vad är maxtiden om man startar i sista startgrupp?
Vad är maxtiden om man startar i sista startgrupp?
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 11:49Tack för svaren. Om jag kortar ned styrkan till 3 gånger i veckan nu och lägger in 1-2 tvättäkta konditionspass till en början och ökar på det med tiden?
Någon som har tips på bra löpningaprogram inför lopp som lidingöloppet för sånna som mig? Jag har l
Tack för svaren. Om jag kortar ned styrkan till 3 gånger i veckan nu och lägger in 1-2 tvättäkta konditionspass till en början och ökar på det med tiden?
Någon som har tips på bra löpningaprogram inför lopp som lidingöloppet för sånna som mig? Jag har l
Quote from Funbeat user on 28 January 2014, 21:45Ja Miriam, och det är väl där du har din maxgräns.
Du får nog räkna med att hamna i sista gruppen (eller näst sista kanske om du anmält dig tidigt) om du inte tänker springa något av seedningsloppen
Ja Miriam, och det är väl där du har din maxgräns.
Du får nog räkna med att hamna i sista gruppen (eller näst sista kanske om du anmält dig tidigt) om du inte tänker springa något av seedningsloppen