Quote from Guest on 19 October 2009, 10:45Om man har ett vevparti med trippel så är cage på bakväxel lång. Om man vill byta vevparti till ett "normalt" med två klinr, går det att byta endast cage?
Sen antar jag att kedjans längd måste anpassas, men är det fler saker man måste tänka på?
Om man har ett vevparti med trippel så är cage på bakväxel lång. Om man vill byta vevparti till ett "normalt" med två klinr, går det att byta endast cage?
Sen antar jag att kedjans längd måste anpassas, men är det fler saker man måste tänka på?
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 10:55Från trippel till dubbelt, -inga problem . Bara byta vevparti (t+)
Då kan du även köra med MTB kassett utan problem (om du har 9-delat).
Från trippel till dubbelt, -inga problem . Bara byta vevparti (t+)
Då kan du även köra med MTB kassett utan problem (om du har 9-delat).
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 11:20Det kan eventuellt bli frågan om att byta vevlager, eller så går det inte beroende på cykeltyp, ett dubbelt vevparti passar ofta inte på en mtb då vevpartiets klinr och vevarmar tar i kedjestagen.
Trippelpartier använder sig av längre vevaxel, då har det
Det kan eventuellt bli frågan om att byta vevlager, eller så går det inte beroende på cykeltyp, ett dubbelt vevparti passar ofta inte på en mtb då vevpartiets klinr och vevarmar tar i kedjestagen.
Trippelpartier använder sig av längre vevaxel, då har det
Quote from Berit Bengtson on 19 October 2009, 12:25Vevlagret behöver du inte byta.
Bakväxeln behöver du inte byta.Däremot behöver du byta framväxel.
Kolla själv på http://www.shimano.com
Vevlagret behöver du inte byta.
Bakväxeln behöver du inte byta.
Däremot behöver du byta framväxel.
Kolla själv på http://www.shimano.com
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 12:52Om Andrew har 105 vevparti av äldre typ så måste han byta vevlager om han skaffar ny dubbel, compact eller vanlig då dessa har integrerad axel på vevpartiet antar jag... Eller har jag missat nåt här?
Om Andrew har 105 vevparti av äldre typ så måste han byta vevlager om han skaffar ny dubbel, compact eller vanlig då dessa har integrerad axel på vevpartiet antar jag... Eller har jag missat nåt här?
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 13:08Tack för alla tips. Det är min tjej som har trippel på sin cykel. Ska kolla vad det sitter i veven nu så vet jag om även vevlager måste tas hänsyn till. Det var i första hand cage som jag var osäker på. Framväxel hade jag inte tänkt på trots att det egent
Tack för alla tips. Det är min tjej som har trippel på sin cykel. Ska kolla vad det sitter i veven nu så vet jag om även vevlager måste tas hänsyn till. Det var i första hand cage som jag var osäker på. Framväxel hade jag inte tänkt på trots att det egent
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 13:17Jag tror, utan att veta ....
Man behöver nog INTE byta framväxel, det kan funka ändå ( shimano har haft fel tidigare när det gäller kompabiliteten)
Jag tror, utan att veta ....
Man behöver nog INTE byta framväxel, det kan funka ändå ( shimano har haft fel tidigare när det gäller kompabiliteten)
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 13:40varför vill hon byta?
varför vill hon byta?
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 13:44Vikten, minstingen används inte. Skulle gissa att kompakt 50-34 passar henne som handsken.
Vikten, minstingen används inte. Skulle gissa att kompakt 50-34 passar henne som handsken.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 14:0750-36 är betydligt smidigare i Sverige.
50-36 är betydligt smidigare i Sverige.