Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFrån trippel till dubbel med Shim …
You need to log in to create posts and topics.

12

när det gäller kompakt gäller att favoritutväxlingen där hon nu ligger på platten finns på stora klingan 50/16 eller nåt sånt annars blir det nog bry! går det inte bara att plocka av fjollklingan och få till en snikvariant på viktminskning 🙂

(hur sto

leif åström undrade:
> hur stor är viktskillnaden egentligen mellan dubbel och trippel?

150-250g beroende på utrustn, dvs mindre än vikten av en halvfull vattenflaska.

För liten skillnad för att märkas i verkligheten?
Vad som däremot kan märkas är framv

David // Håller med, jag gillar 50-36, men hon är som dig lite klenbent än så länge

Det finns ingen vikt att plocka på piloten samt att det är kul med nya prylar.

Med 34 så ligger hon lite fel vid runt 30 km/h. Stora eller lilla är en evig fråga där

34 torde vara tämligen inaktuellt i farter runt 30km/h...

12-13 bak brukar fungera bra men det blir ett evigt rassel om farten går upp.

Det är klart bättre om man kan hålla en rakare kedjelinje.

Jag håller dock med om att en 34:a inte är speciellt användbar på landsväg i Sverige.

När är det CX-cup i Lerdiket?

Samma helg som SM i Borås.

36 funkade bra på cx i helgen...saknade inte 34an:-)

men på landsväg har jag haft ett rackel med kompakt....just det där med ett evigt växlande mellan lilla & stora runt 30km/h...men det går väl att styra med kassett val oxå.. det mesta beror ju på kaden

12