Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFramdrev
You need to log in to create posts and topics.

12

----->Linnex Sr
Just vad en matros på Wallenius rederiet gjorde för ~10 år sen.
Han tog med sin privata Volvo under en resa med fabriksnya dito från Göteborg till USA, i ett undanskymt hörn (fartygen tar 6000 bilar) böt han motor. När saken uppdagades tog

Matrosen hade nog sett Colin Nutleys "Nionde kompaniet"..

Någon som kan förklara varför "taggarna" på den nya klingan som ex Tricky lagt upp bild på är olika?

Vissa av "taggarna" är trubbiga och vissa är mer hajfensformade, varför har inte alla samma form och ser det ut så på alla klingor?

Tobias: Det är för att underlätta växlingar. Tanken är att kedjan lättare ska greppa i taggarna på klingan man vill växla till på de ställena.

Ok tack, misstänkte att det var något sådant men det ser ju inte ut som det är någon direkt logik i placeringen 🙂

Tror inte att klingorna är beg han har nog tittat på de trubbiga tänderna och trodde att de var slitna ( okunnig) angående sitt ställning så finns det lika många åsikter som cyklister!
Känns det bättre nu för dig? så är det bara bra annars så ändra tillba

Ang. sittställning skulle jag lyssna bra mycket mer på cykelmagnetens säljare. Anser nog att CM är bland de bättre/bästa butikerna som du kan hitta här i Sverige.

Byt LBS.

Bekräftar att helt nya (chainset) framdrev ser ut som om de är nednötta och vassa.
En del tänder är kortare än de övriga och vissa är riktigt vassa. Man slipar dem så vid tillverkningen. Det har mycket riktigt med växlingsprestandan att göra.

12