Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej på dig!

I kursplanen för Idrott & Hälsa 2 står det att du ska få kunskap om ”betydelsen av fysiska aktiviteter och naturupplevelser för kroppslig förmåga och hälsa” samt ” att kunna genomföra och anpassa utevistelser utifrån olika förhållanden och mi

Friluftsliv är något som mer bör lägga sin tid på att utnyttja naturens resurser och ta vara på vad naturen ger oss. Jag själv bor nära naturen och brukar springa i skogen eller bara gå på promenad för att rensa tankarana några gånger i veckan. Detta s

Så som jag förstod hela sammanhanget så är mer friluftliv. Se en svensk orginisation som som jobbar med svenskt näringsliv.

Idag så används dagens natur aldeles för lite jämfört med förr jag kan se på dagens barn som är 5-15 år att de inte är ute utan hä

Bra början på diskussionen Louise och John - hoppas fler kan hoppa in med sina egna tankar nu.

Friluftsliv är bra för både kroppen och hjärnan. För att du kommer ut och får frisk luft vilket är lika viktigt som motion. När du är ute i naturen så upplever du alltid lugn och ro för att du kommer från stadens intensiva miljö. Även om du joggar i fril