Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFrisim med raka armar, fel?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Har en son som simmar (snart 10 år) och han har sista tiden börjat simma med raka armar ovanför vattnet. Han "slokar" lite med handen (viker handleden) när den är som högst och sedan smackar han i den i ytan så det skvätter.

Han tävlade idag och va

Att han är snart 10 år och är medveten om att skillnader ovanför vattnet påverkar det som senare händer under vattnet är ju tecken på en talang! Han verkar ju också tycka det är kul med simning. Det är kul att du som förälder lägger märke till detta också

Ge honom en utmaning genom att be honom simma helt utan bubblor, som Sun Yang gör

Det funkade ju bra för Stefan Nystrand ett tag iaf.

Hmm, annars har jag fått lära mig att man inte skall ha raka armar. Men det är väl som med allting annat. Det lärs ut olika.

Jesper: "Du kan titta där hur funderingarna går i gubb/tant simmarkretsarna:)"
Tack för den du! Men vänta bara, en vacker dag är du med i gänget! 🙂

🙂 Haha Lennart! Allting är relativt, och jag menade faktiskt mig själv som del av den gruppen. Både min ålder och det jag gör i bassängen nu för tiden är väldigt "gubbigt" jämfört med en 9-åring.

🙂 Tack för alla synpunkter!!

Jesper, du ANAR inte hur jobbig förälder jag kan vara *hehe*

Han får prata med sin tränare om sin "väderkvarns-teknik". Är det så att det finns en ökad risk för axelskador . *hmm*. hans kropp ska hålla hela livet!

Jag s

Jag håller med dig Jesper. Som tränare skulle jag bli störd i mitt "arbete" med ifrågasättande föräldrar. För mycket energi skulle gå åt att förklara och diskutera med dom än fokusera på simmarna.

Anna, Simning är en väldigt skonsam sport att utöva. Om d

Hur lång utbildning krävs för att bli simlärare? Och vad är det man får lära sig? Det vore intressant att veta.

12