Quote from Funbeat user on 30 November 2011, 12:57Kolla på simförbundets hemsida under utbildning.
http://www.simforbundet.se/swwwing/app/cm/Browse.jsp?PAGE=35869
Kolla på simförbundets hemsida under utbildning.
http://www.simforbundet.se/swwwing/app/cm/Browse.jsp?PAGE=35869
Quote from Funbeat user on 30 November 2011, 14:40Som förälder tycker jag ofta det är kul att fråga barnens simlärare vad de tycker om teknik och pedagogik i simlärandet, jag hoppas det inte uppfattas som att jag ifrågasätter ...
Som förälder tycker jag ofta det är kul att fråga barnens simlärare vad de tycker om teknik och pedagogik i simlärandet, jag hoppas det inte uppfattas som att jag ifrågasätter ...
Quote from Funbeat user on 30 November 2011, 16:43Linling, Kanske var lite otydlig, men det beror på "tonläget" och tillfälle som diskussionen är. Före/efter är ju mycket bättre än under T.ex.
Linling, Kanske var lite otydlig, men det beror på "tonläget" och tillfälle som diskussionen är. Före/efter är ju mycket bättre än under T.ex.
Quote from Funbeat user on 30 November 2011, 17:06Ja under så håller simläraren på med undervisning, så det är lite dumt 😉
Ja under så håller simläraren på med undervisning, så det är lite dumt 😉
Quote from Funbeat user on 30 November 2011, 22:04jag som kan simma vill inte har något att göra med mina barns simundervisning.
jag kör de till simning, sitter vid kanten och åker hem. vill de visa mig något stanna vi lite extra så de kan visa mig. men jag vill vara mina barns pappa inte deras coach.
jag som kan simma vill inte har något att göra med mina barns simundervisning.
jag kör de till simning, sitter vid kanten och åker hem. vill de visa mig något stanna vi lite extra så de kan visa mig. men jag vill vara mina barns pappa inte deras coach.
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 12:08Jag tycker man har rätt att ifrågasätta. Det är bra att veta vad syftet med en viss övning är och varför man skall göra si eller så.
Jag tycker man har rätt att ifrågasätta. Det är bra att veta vad syftet med en viss övning är och varför man skall göra si eller så.
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 13:38Ice man, Det är därför det är svårare att lära vuxna simma än barn 😉
Barnen gör som man säger och funderar sedan varför, Vuxna frågar och funderar innan om det är värt att göra.
Ice man, Det är därför det är svårare att lära vuxna simma än barn 😉
Barnen gör som man säger och funderar sedan varför, Vuxna frågar och funderar innan om det är värt att göra.
Quote from Funbeat user on 3 December 2011, 15:59Det kan nog stämma 😉 Barn är ju mer spontana och plaskar runt och testar nya saker hela tiden också och det kan ju vara en anledning till att de lär sig snabbare.
Det kan nog stämma 😉 Barn är ju mer spontana och plaskar runt och testar nya saker hela tiden också och det kan ju vara en anledning till att de lär sig snabbare.
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 08:24Det jag menar Ice man är att ibland kan det vara bra att bara behöva koncentrera sig på teknikövningen och inte syftet med övningen. Den brukar jag berätta om lite kortfattat efter övningen. Annars är det lätt att sätta upp mentala spärrar och/eller tänka
Det jag menar Ice man är att ibland kan det vara bra att bara behöva koncentrera sig på teknikövningen och inte syftet med övningen. Den brukar jag berätta om lite kortfattat efter övningen. Annars är det lätt att sätta upp mentala spärrar och/eller tänka
Quote from Funbeat user on 5 December 2011, 12:38Det kan du nog ha rätt i. Jag har en tendens att vilja överanalysera saker. Ibland kan de funka bättre att bara köra på 😉
Det kan du nog ha rätt i. Jag har en tendens att vilja överanalysera saker. Ibland kan de funka bättre att bara köra på 😉