Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPolars produkterFriskt blod!
You need to log in to create posts and topics.

12

känns skönt att slippa se alla problem kanske vi kan lära av varandra. Jag har nyss köpt min andra polar klocka RS300X med gps pod är mycket nöjd med denna någon med liknande erfarenheter.

Tja! Kör med Polar 800 CX med gps och numera även fotpod. Grymt nöjd. Tekniknörd som man är så har det aldrig varit roligare att löpträna. Dessutom blir träningen så mycket mer effektiv med koll på puls, tempo etc.

Har mycket att lära så jag tar gärna d

Kör med CS600 och Power efter att i många år haft 710.

Jag har lärt mig att gps:en är hungrig måste ha nyladdat batteri för att fungera. Skall inverstra i en ny laddare med nya bättre batterier, vet någon hur det fungerar på vintern jag tänker på batteriet i gps:en hur länge räcker det om man jämför med på so

Jag kör med turistkarta om jag inte hittar och de är gratis.

Enligt andras uppgift så är Polars GPS inte så hungrig på batteri som XXXXXX.

@Johan: Uppladdningsbara batterier fungerar sådär. Använd "vanliga" batterier anpassade för prylar med förhållandevis hög förbrukning.

@David: GPS:en används inte för att hitta. Används för tempo, distansmätning etc. Fast det visste du nog redan...

Jaja....

Att använda GPS för distansträning är ganska meningslöst när det är tiden i pulszonen som är intressant.
Om man hinner 21 eller 22 km på 2 timmar är väldigt ointressant för en joggare.

Jaja

För de som kör löpintervaller finns även möjligheten att se på tid-ansträngning och inte på hastighet-sträcka.

12