Quote from Guest on 12 October 2010, 09:21Har nu under 2 löp pass börjat fryssa efter 20 min löpning har aldrig varit med om det.. någon som vet vad det kan bero på.. skall man avbrytta träningen då?? har bara frusit förut när ja stretchat men aldrig under aktivitet.. ja svettas otroligt mycket.
Har nu under 2 löp pass börjat fryssa efter 20 min löpning har aldrig varit med om det.. någon som vet vad det kan bero på.. skall man avbrytta träningen då?? har bara frusit förut när ja stretchat men aldrig under aktivitet.. ja svettas otroligt mycket.
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 09:31Hur var vädret när du sprang? Och vad har du för klädsel?
Hur var vädret när du sprang? Och vad har du för klädsel?
Quote from Camilla Höög on 12 October 2010, 09:33Vätskebrist kan orsaka frossa.
Vätskebrist kan orsaka frossa.
Quote from Elias Engqvist on 12 October 2010, 10:30Det kan ofta bli problem för oss som har lätt att svettas just i dessa mellantemperaturer runt 0. Då är det så pass varmt att man svettas jättemycket då man fått upp farten samtidigt som man med lite blåst kan bli rejält frusen - speciellt då energin börj
Det kan ofta bli problem för oss som har lätt att svettas just i dessa mellantemperaturer runt 0. Då är det så pass varmt att man svettas jättemycket då man fått upp farten samtidigt som man med lite blåst kan bli rejält frusen - speciellt då energin börj
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 10:39Vet ej varför du fryser med den info du ger.
Om du tappar 2 kg/h i vätska denna årstid låter det som du klär dig för varmt. Man ska rätt klädd nu inte behöva förlora så mycket. Jag har med hjälp av min erfarenhet kunnat optimera min klädsel rätt bra och
Vet ej varför du fryser med den info du ger.
Om du tappar 2 kg/h i vätska denna årstid låter det som du klär dig för varmt. Man ska rätt klädd nu inte behöva förlora så mycket. Jag har med hjälp av min erfarenhet kunnat optimera min klädsel rätt bra och
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 11:55Svettning beror ju på luftfuktigheten också. Eller snarare avkylningseffekten och subjektiv svettningsmängd. På mitt långpass i lördags (dvs snigelfart) med 14 grader och väldigt nära dimma svettades jag massor. Jag sprang i tshirt och en väst och hade in
Svettning beror ju på luftfuktigheten också. Eller snarare avkylningseffekten och subjektiv svettningsmängd. På mitt långpass i lördags (dvs snigelfart) med 14 grader och väldigt nära dimma svettades jag massor. Jag sprang i tshirt och en väst och hade in
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 13:08Du förlorar mycket vätska genom utandning också
Du förlorar mycket vätska genom utandning också
Quote from Funbeat user on 12 October 2010, 18:37japps springer på löparband... svettas otroligt mycket... men har inte frusit förut det e bara dom 3 sista passen.. temperaturen har varit samma varje gång..
men kanske kan va lite slarv med mat o vätska kanske
japps springer på löparband... svettas otroligt mycket... men har inte frusit förut det e bara dom 3 sista passen.. temperaturen har varit samma varje gång..
men kanske kan va lite slarv med mat o vätska kanske
Quote from Elias Engqvist on 12 October 2010, 19:56Jahaja - då tar jag tillbaka allt!
Jahaja - då tar jag tillbaka allt!