Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Race Information 2012

Vad: Loppet är en 50-milestävling (ca 80 km) med cut off-tid på 16timmar.

När: Lördag nära fullmåne under sommartid, 7:e Juli 2012, start 21.00.

Hur: 50 miles längs Skåneledens sträcka från Haväng till Ystad.

Var: Start Haväng, m

Eftersom årets upplaga har råkat hamna i början av juli så är mitt eget deltagande något osäkert. Jag hade räknat med augusti i år igen.

Dock är det här ett av Sveriges finaste och mest spektakulära långdistanslopp. Inget seriöst ultralöpar-CV bör sakna

Jag gillar det här med tipset om att fråga efter vatten i hus man springer förbi...mitt i natten 🙂

Har en DNF från 2010 som måste botas. Får hoppas på bättre väder en sist.

Lägger till detta på min todo-lista.
Är jag rehabiliterad från min fotskada och det passar in i semesterplanerna kommer jag!

Vilket festligt lopp! Jag är alltid på jakt efter festliga lopp åt maken. Tyvärr kommer han nog aldrig springa detta då han inte gillar att springa på nätterna egentligen. Ett fågelskådarlopp vore nog mer hans melodi (gå upp jättetidigt).

Då är det här rätt lopp för dels är det sommar och fullmåne så natten är egentligen inte riktigt natt, och så får man vara med om när fåglarna vaknar upp i gryningen långt innan mänskliga aktiviteter skrämmer iväg dem till oundgängliga platser.

Sådärja, anmäld ska bara betala också. Fy fan vad kul det här kommer bli!

Japp nu har även jag anmält mig. Nu blir det åka av hela natten.

Hade gärna varit med, men det ligger för nära Jubileumsmarathon. Vad skoj för er som ska vara med. Lycka till!

12