Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 08:45Styrstammen är en bra idé, men det förutsätter att man kan vrida lampan 90 grader i sitt fäste. Vill ju inte lysa åt vänster eller höger (H). Ni som har lampor, vilka vet att man kan rotera sin lampa i fästet?
Växelvajrarna kommer också att gå just i lam
Styrstammen är en bra idé, men det förutsätter att man kan vrida lampan 90 grader i sitt fäste. Vill ju inte lysa åt vänster eller höger (H). Ni som har lampor, vilka vet att man kan rotera sin lampa i fästet?
Växelvajrarna kommer också att gå just i lam
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 09:06Om du kollar på bilden av min lampa så ser du att den går att fästa sidledes, eller upp-o-ner om man så vill. Jag brukar ha den upp-o-ner för att undvika att den lyser på vajrar. Det är en sådan här:
http://www.dealextreme.com/p/ha-iii-cree-ssc-p7-c-sxo-3
Om du kollar på bilden av min lampa så ser du att den går att fästa sidledes, eller upp-o-ner om man så vill. Jag brukar ha den upp-o-ner för att undvika att den lyser på vajrar. Det är en sådan här:
http://www.dealextreme.com/p/ha-iii-cree-ssc-p7-c-sxo-3
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 09:24När fästet är som på bilden så blir det skumt(rakt fram) att fästa den på styrstammen.
När fästet är som på bilden så blir det skumt(rakt fram) att fästa den på styrstammen.
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 09:37Ska testa vid hemkomst, men det borde inte vara några skuggor....
Ska testa vid hemkomst, men det borde inte vara några skuggor....
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 11:10Om man råkar ut för en parafgrafryttare så räcker det inte med lyse på hjälmen, måste sitta på cykeln..
Om man råkar ut för en parafgrafryttare så räcker det inte med lyse på hjälmen, måste sitta på cykeln..
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 11:41Visst, o reflexer fram, bak o åt sidorna....
Men med tanke på hur många som cyklar utan lyse, och med tanke på polisens kännedom om regelverket för cyklar... hur troligt är det?
Visst, o reflexer fram, bak o åt sidorna....
Men med tanke på hur många som cyklar utan lyse, och med tanke på polisens kännedom om regelverket för cyklar... hur troligt är det?
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 12:01Andrew, om man inte kan vrida fästet på lampan, enligt din bild, så kommer den att lysa åt höger eller vänster när man fäster den på styrstammen. Det var därför jag undrade om det går att vrida den 90 grader i sitt fäste. (Ursäkta om jag är övertydlig här
Andrew, om man inte kan vrida fästet på lampan, enligt din bild, så kommer den att lysa åt höger eller vänster när man fäster den på styrstammen. Det var därför jag undrade om det går att vrida den 90 grader i sitt fäste. (Ursäkta om jag är övertydlig här
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 12:33Hahaha helt OK... det är jag som vurpade i tanken...
Helt klart kommer inte det funka. Då återstår styret då, den funkar även där det är lindat
Hahaha helt OK... det är jag som vurpade i tanken...
Helt klart kommer inte det funka. Då återstår styret då, den funkar även där det är lindat
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 12:35Nu trillade polletten ned.
Nu trillade polletten ned.
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 12:37Ahh men nu kom snilleblixten hoppas jag... det borde inte vara några större problem att med buntband e dyl sätta fast delen man fäster lampan i från pannlampsgrejen... och sätta på styrstammen eller dylikt..
EDIT: Jepp, tar ett tag ibland David, men sen
Ahh men nu kom snilleblixten hoppas jag... det borde inte vara några större problem att med buntband e dyl sätta fast delen man fäster lampan i från pannlampsgrejen... och sätta på styrstammen eller dylikt..
EDIT: Jepp, tar ett tag ibland David, men sen