Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFullt på styret, fästa cykellampa …
You need to log in to create posts and topics.

Styrstammen är en bra idé, men det förutsätter att man kan vrida lampan 90 grader i sitt fäste. Vill ju inte lysa åt vänster eller höger (H). Ni som har lampor, vilka vet att man kan rotera sin lampa i fästet?

Växelvajrarna kommer också att gå just i lam

Om du kollar på bilden av min lampa så ser du att den går att fästa sidledes, eller upp-o-ner om man så vill. Jag brukar ha den upp-o-ner för att undvika att den lyser på vajrar. Det är en sådan här:
http://www.dealextreme.com/p/ha-iii-cree-ssc-p7-c-sxo-3

När fästet är som på bilden så blir det skumt(rakt fram) att fästa den på styrstammen.

Ska testa vid hemkomst, men det borde inte vara några skuggor....

Om man råkar ut för en parafgrafryttare så räcker det inte med lyse på hjälmen, måste sitta på cykeln..

Visst, o reflexer fram, bak o åt sidorna....
Men med tanke på hur många som cyklar utan lyse, och med tanke på polisens kännedom om regelverket för cyklar... hur troligt är det?

Andrew, om man inte kan vrida fästet på lampan, enligt din bild, så kommer den att lysa åt höger eller vänster när man fäster den på styrstammen. Det var därför jag undrade om det går att vrida den 90 grader i sitt fäste. (Ursäkta om jag är övertydlig här

Hahaha helt OK... det är jag som vurpade i tanken...
Helt klart kommer inte det funka. Då återstår styret då, den funkar även där det är lindat

Nu trillade polletten ned.

Ahh men nu kom snilleblixten hoppas jag... det borde inte vara några större problem att med buntband e dyl sätta fast delen man fäster lampan i från pannlampsgrejen... och sätta på styrstammen eller dylikt..

EDIT: Jepp, tar ett tag ibland David, men sen