Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFundering efter VR: Stickande tår …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej där!

Kommer leverera lite funderingar på saker jag upplevt under rundan. Dels med kroppen och dels med cykeln för att få lite perspektiv och med vissa saker lite hjälp.

Under denna rundan upplever jag att jag hade ordentligt problem med domningar i

Jag har tidigare haft problem med domningar både i händer och fötter. Händerna kändes bra i år. Jag har vinklat styret något framåt, kan vara förklaringen. Mina stortår har dock varit bortdomnade sedan runan men nu känns dom rätt bra. Detta är min tredje

Har egentligen inga specifika svar, snarare mer generella. Men sitter du på en cykel i 30 mil (eller mer för den delen) så händer sånt där oavsett hur pass väl inställd och anpassad cykel eller hur pass van du är. Stickningar och domningar i tår och finge

Utan att bli långrandig, för jag har inget bra svar. Men när jag gjorde en bajkfitt fick jag nya sulor från Specialized som bla ger mer stöd för hålfoten. Jag märker inga direkta skillnader, men hade heller inte problem innan. Men ser vi på sulorna i cyke

Flytta bak spurtklossen under skon. Belastningen sprids bättre under hela foten. Sen jag flyttade klossen (eg av andra skäl) är domningar och liknande ett minne blott.

specialized sulor är värt att prova. jag hade problem med domningar för ett antal år sedan. jag bytte sulor och problemen försvann. har bytt skor sedan dess, men sulorna använder jag fortfarande.

Hej!
Jag drabbades av samma symptom för ett antal år sedan då jag fick domningar i tårna redan efter Jönköping. Strax före Hammarsundet var det så illa att jag släppte klungan bara för att stanna och se efter att tårna fortfarande satt kvar på foten (psyk

Tack för alla svar, det låter lovande. Jag skall prova lite med klossplacering till att börja med, sedan kolla en eventuell sula och jobba mig därifrån. Mina nya skor är rätt styva så jag tror det skall räcka men man vet ju aldrig.

sen hjälper det att rundtrampa så trycket under fötterna inte blir så kraftigt. Att trampa som man gör med plattisar på standardcykeln ger problem om man kör samma teknik på racern med skor och klossar.

Jag har haft stickningar och domningar i tårna på flera träningsrundor men hade inga som helst problem under vättern.
Men det har mest berott på kyla - på vättern hade jag regnskydden på medan de rundor med problem har varit utan.

12