Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFundering efter VR: Stickande tår …
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag hade problem med domningar i tårna från och till på rundor över 5 mil de första 2 åren jag cyklade. Nu har jag fått lite bättre koll på rundtrampet och besvären har försvunnit. Inga problem i början av maj då jag körde 40-mils randonné.

Rundtramp är

Har nu flyttat bak klossarna lite, till sitt bakersta läge och än så länge inbillar jag mig att det känns lite bättre. Vi får se på sikt. Sedan har jag inte kollat på inlägg ännu.

Vad gäller rundtrampet så verkar det verkligen inte vara en lätt teknik at

Hej Andreas

När jag gjorde min första runda led jag av samma besvär med tårna, Men precis som Bruse så gjorde jag en bikefit och stoppad i ett par Specialized sulor för stöd till hålfoten. Han berättade då för mig att knölen som man känner från sulan som

Sådärja, var på Racerdepån i Falköping idag, gjorde en mätning på hålfoten och han trodde absolut att det skulle göra skillnad med de specialized inläggen som dessutom var riktigt billiga. Skall blir spännande att testa imorgon på en runda. Har även en te

För mjuk sadel kan hindra blodcirkulationen i benen och orsaka domningar i tår och fötter.

Jag kör med formgjutna sulor det avlastar foten ganska mycket.

Mjo, så kan det vara... hade inga domningsproblem när jag var ute på runda härrom dagen. Verkar som om Specialized sulan gör det den skall.

12