Quote from Guest on 20 May 2011, 22:111.Har hört lite av varje om intervaller, vissa påstår att man skan vila mellan intervallerna till pulsen saktat ner och andra har sagt att man ska ha så lite vila mellan så att man inte återhämtar sig helt.
2.Är det stor skillnad på långa och korta inte
1.Har hört lite av varje om intervaller, vissa påstår att man skan vila mellan intervallerna till pulsen saktat ner och andra har sagt att man ska ha så lite vila mellan så att man inte återhämtar sig helt.
2.Är det stor skillnad på långa och korta inte
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 22:211.Har hört lite av varje om intervaller, vissa påstår att man skan vila mellan intervallerna till pulsen saktat ner och andra har sagt att man ska ha så lite vila mellan så att man inte återhämtar sig helt.
Det beror på.
2.Är det stor skillnad på lång
1.Har hört lite av varje om intervaller, vissa påstår att man skan vila mellan intervallerna till pulsen saktat ner och andra har sagt att man ska ha så lite vila mellan så att man inte återhämtar sig helt.
Det beror på.
2.Är det stor skillnad på lång
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 07:55Vo2-Max intervaller, Du ska med andra ord ligga så länge som möjligt så nära vo2-maxpuls som möjligt. Vo2-maxpulsen är högre än tröskelpuls, med andra ord kommer man få en ansamling av mjölksyra. Därav den längre vilan som jag rekommenderar till att vara
Vo2-Max intervaller, Du ska med andra ord ligga så länge som möjligt så nära vo2-maxpuls som möjligt. Vo2-maxpulsen är högre än tröskelpuls, med andra ord kommer man få en ansamling av mjölksyra. Därav den längre vilan som jag rekommenderar till att vara
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 10:14Om man kör backträning ska man då köra ca 60s 25-30ggr eller ska man köra ner på antalet då det är just backträning?
Om man kör backträning ska man då köra ca 60s 25-30ggr eller ska man köra ner på antalet då det är just backträning?
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 12:45Det blir nog jobbigt... Backträning för att höja syreupptagningsförmågan bör vara långa. Det tar ju som sagt ett tag innan man når rätt puls.
När jag kör backintervaller ser det ofta ut såhär:
2-4x(3-5min lång back + (1-2min slätlöpning på toppen))
De
Det blir nog jobbigt... Backträning för att höja syreupptagningsförmågan bör vara långa. Det tar ju som sagt ett tag innan man når rätt puls.
När jag kör backintervaller ser det ofta ut såhär:
2-4x(3-5min lång back + (1-2min slätlöpning på toppen))
De
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 13:55VO2max-backe är det enda pass på löpband som känns som en rolig idé. Precis som Oskar säger så är optimala VO2max-backar inte helt lätta att få tag på.
På löpband är det däremot lätt att lägga ca 6 grader lutning (9-10 %) och hålla en konstant fart till
VO2max-backe är det enda pass på löpband som känns som en rolig idé. Precis som Oskar säger så är optimala VO2max-backar inte helt lätta att få tag på.
På löpband är det däremot lätt att lägga ca 6 grader lutning (9-10 %) och hålla en konstant fart till
Quote from Funbeat user on 21 May 2011, 21:59Smyger in med lite frågor, om det går bra. Själv tränar jag egentligen inte för något speciellt, men utveckling är ju alltid kul. Blir allt från milen, halvmaran till en hel mara. Men vilken är den "ultimata" intervallformen?
Jag kör förutom backinterval
Smyger in med lite frågor, om det går bra. Själv tränar jag egentligen inte för något speciellt, men utveckling är ju alltid kul. Blir allt från milen, halvmaran till en hel mara. Men vilken är den "ultimata" intervallformen?
Jag kör förutom backinterval