Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFunderingar kring cykelglasögon
You need to log in to create posts and topics.

Jag får ont i nacken redan efter en dryg timmes cykling. Efter ett par inlägg här så har jag noterat att jag ju har ett tjockt "streck" uppe i synfältet som gör att jag får vrida upp huvudet ännu högre.

Jag såg i ett inlägg att det finns glasögon utan b

jag cykla utan min slippade glasögon och kör bara med oakleys. jag behöver inte ser allt och jag klara ser de jag cykla med.

Jag köpte ett par Blizz som var aningen högre/större. Har inget "streck" i synfältet så det fungerar absolut perfekt. Minns bara inte vad de heter och verkar inte hitta någon hemsida till dem för att kolla upp dem.

Cykelglasögon är gjorda att cykla med. Köp såna. Behöver du slipad insats, kan jag rekommendera Rudy Project,

Pierre talar nog om samma som jag tänker rekommendera - Bliz Velo. Jag hade liknande problem med nacken vid långturer och dessa löste problemet. Brukar finnas en sporthandlare i varje stad som kan ta hem den modell man vill ha. Annars går det att lösa pro

Jag köpte två par skyddsglasögon för totalt 90 kr i en verktygsbutik. Märket är North och dom fungerar alldeles utmärkt för landsvägscykling. Övre bågen ligger mot ögonbrynen och är inte i vägen alls.

Mine beste briller er skyddsbriller fra 3m med klart el. gul farge : Kr. 129,-

Det finns hyffsade sportglasögon på Lidl för en 50-lapp med tre olikfärgade linser (mörktonad, orange och helt klar). Dessa funkar aldeles utmärkt om man inte är märkesberoende och det gör inte så mycket om man råkar sätta sig på dem.

///tomasp

Jag vill förtydliga att fotokromatiska är inte slipade, utan det är glas som mörknar när det blir ljusare ute. Verkar inte vara vanligt...?

Jag har redant två par cykelglasögon (lite billigare, iof), och jag tycker att båda har bred båge uppetill. Men ja

Med ett par jättestora 70-talsbrillor ser man fint och behöver inte besväras av nån båge mitt i synfältet.