Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 17:19Oakley Radar.
Oakley Radar.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 18:02Jag kör med BBB fotokromatiska och jag är jäkligt nöjd med dessa. Dyra men värda varenda krona!
Jag kör med BBB fotokromatiska och jag är jäkligt nöjd med dessa. Dyra men värda varenda krona!
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 19:59Assos har ett par fina, men de är lite i dyraste laget (runt 3000). Jag har nöjt mig med skyddsglasögon utan bågar. Annars finns det ju lite av varje:
http://www.rosebikes.se/artikel/uvex-glasses-sgl-202/aid:543611
http://www.fyndbygg.se/skyddsglasogon/
Assos har ett par fina, men de är lite i dyraste laget (runt 3000). Jag har nöjt mig med skyddsglasögon utan bågar. Annars finns det ju lite av varje:
http://www.rosebikes.se/artikel/uvex-glasses-sgl-202/aid:543611
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 02:07Rekommenderar ni för övrigt fotokromatiskt glas?
Jag skulle inte köra med ett annat glas. Mina BBB är guld värda tycker jag. Dom funkar skitbra på ren svenska. Mörka vid skarp solljus och relativt klara vid mulet.
Och under lite längre turer som VR och r
Rekommenderar ni för övrigt fotokromatiskt glas?
Jag skulle inte köra med ett annat glas. Mina BBB är guld värda tycker jag. Dom funkar skitbra på ren svenska. Mörka vid skarp solljus och relativt klara vid mulet.
Och under lite längre turer som VR och r
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 11:58Hur länge är man "blind" om man åker in i en tunnel?
Hur länge är man "blind" om man åker in i en tunnel?
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 14:28Tja inte alls så att säga. Dom blir aldrig så pass mörka att jag uppfatta det som ett problem. Och dom skiftar förvånansvärt fort åt båda hållen.
Vänligen
P.
Tja inte alls så att säga. Dom blir aldrig så pass mörka att jag uppfatta det som ett problem. Och dom skiftar förvånansvärt fort åt båda hållen.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 14:36Låter praktiskt (t+)
Låter praktiskt (t+)
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 14:43Vilka tunnlar har du kört i?
Det är viss skillnad på att komma på cykel körande in i en tunnel på Mallis o 70 km/h än att köra i Torsbys tunnel.
Vilka tunnlar har du kört i?
Det är viss skillnad på att komma på cykel körande in i en tunnel på Mallis o 70 km/h än att köra i Torsbys tunnel.
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 20:45-Vilka tunnlar har du kört i?
Jag använder inte vägverkets definition av tunnel då jag räknar gång/cykel tunnlar. Men oavsett "tunnel" så är jag intresserad av att se ev. hinder framför mig.
-Vilka tunnlar har du kört i?
Jag använder inte vägverkets definition av tunnel då jag räknar gång/cykel tunnlar. Men oavsett "tunnel" så är jag intresserad av att se ev. hinder framför mig.
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 21:34Låter praktiskt
Jag jag tycker att dom är väldigt praktiska. Funkar när det är mulet och/eller strålande sol. Eller som VR i år för min del. Jag startade ca 2000 på fredagskvällen i ett stålande väder. Och då "skyddade" dom mot solen. På kvällen blev dom
Låter praktiskt
Jag jag tycker att dom är väldigt praktiska. Funkar när det är mulet och/eller strålande sol. Eller som VR i år för min del. Jag startade ca 2000 på fredagskvällen i ett stålande väder. Och då "skyddade" dom mot solen. På kvällen blev dom