Quote from Guest on 22 February 2014, 04:08Hej! Har sprungit i drygt två år varav de senaste året mer koncentrerat. Mina mål inför kommande säsong är milen sub 38 samt halvmarathon under 1.25. Undrar över tröskelpass, hur kan de utföras samt vilka farter bör jag hålla? Jag har svårt att känna när
Hej! Har sprungit i drygt två år varav de senaste året mer koncentrerat. Mina mål inför kommande säsong är milen sub 38 samt halvmarathon under 1.25. Undrar över tröskelpass, hur kan de utföras samt vilka farter bör jag hålla? Jag har svårt att känna när
Quote from Funbeat user on 22 February 2014, 04:18Rätt farter på trösklarna är just de farter du angivit för 10K och 5K, respektive. Det räcker med ett sådant pass i veckan. De andra passen bör vara distans, 50% längre än måldistansen; intervaller; och sedan - ifall du vill köra fler än tre pass per veck
Rätt farter på trösklarna är just de farter du angivit för 10K och 5K, respektive. Det räcker med ett sådant pass i veckan. De andra passen bör vara distans, 50% längre än måldistansen; intervaller; och sedan - ifall du vill köra fler än tre pass per veck
Quote from Funbeat user on 22 February 2014, 07:28Om det är din maxfart du angivit för 10k och 5k bör du nog sänka farten något för tröskelpass, skulle jag säga.
Ett riktmärke kan vara att du ska hålla samma fart som du orkar springa i vid 1h löpning. Skulle tro att det handlar om några sekunder över 4
Om det är din maxfart du angivit för 10k och 5k bör du nog sänka farten något för tröskelpass, skulle jag säga.
Ett riktmärke kan vara att du ska hålla samma fart som du orkar springa i vid 1h löpning. Skulle tro att det handlar om några sekunder över 4
Quote from Funbeat user on 22 February 2014, 07:52Jag tror snarare att ditt tröskeltempo ligger runt 4:15-4:20 min/km, som tidigare så är ett riktmärke att du skall kunna hålla tempot under 1h löpning, sedan kan ju ditt tröskeltempo variera lite beroende på dagsform, väder och vind, underlag mm så lås di
Jag tror snarare att ditt tröskeltempo ligger runt 4:15-4:20 min/km, som tidigare så är ett riktmärke att du skall kunna hålla tempot under 1h löpning, sedan kan ju ditt tröskeltempo variera lite beroende på dagsform, väder och vind, underlag mm så lås di
Quote from Funbeat user on 22 February 2014, 09:19Isac, hur resonerar du för att komma fram till 4:15-4:20? Det låter alldeles för långsamt. Nog för att det är nyttigt att träna i det tempot också, men tröskel är det väl inte. Aerob tröskel kanske, men då är det inte samma sak som den anaeroba tröskel ma
Isac, hur resonerar du för att komma fram till 4:15-4:20? Det låter alldeles för långsamt. Nog för att det är nyttigt att träna i det tempot också, men tröskel är det väl inte. Aerob tröskel kanske, men då är det inte samma sak som den anaeroba tröskel ma
Quote from Funbeat user on 22 February 2014, 09:27http://www.attackpoint.org/trainingpaces.jsp?dist=10000&units=meters&time=3910
http://www.attackpoint.org/trainingpaces.jsp?dist=10000&units=meters&time=3910
Quote from Funbeat user on 22 February 2014, 10:35Pontus, personen som ställt frågan undrar lite om ungefärliga tider och har svårt att känna sin kropp när det samlas syra, så då tänker jag att ~4:00min/km är aningen för snabbt.
Bra jobbat med appen btw! (t+)
Pontus, personen som ställt frågan undrar lite om ungefärliga tider och har svårt att känna sin kropp när det samlas syra, så då tänker jag att ~4:00min/km är aningen för snabbt.
Bra jobbat med appen btw! (t+)
Quote from Funbeat user on 22 February 2014, 12:20Tack! 🙂
Tack! 🙂