Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonfusk i kalmar im
You need to log in to create posts and topics.

12

Fler än jag som är trött medtävlare som medvetet fuskar på cyklingen och domare som möjligen ger varning till den som ligger uppenbar rulle. Det skall leda till diskning enligt reglerna.
Vidare så tycker jag att det är fult att tvingas komma en dag tidiga

Absolut!Kör vi imorgon:)

Välkommen till Karlshamn

https://www.facebook.com/events/786338298114329/

Hej Andreas,
Jag förstår din frustration men du får nog läsa reglerna en gång till. Drafting ger "5 min time penalty" och inte diskning. 😀

Fusk är alltid trist men jag tycker MC domarna gjorde ett mycket bra jobb förra året. Såg flera kort delas ut i min närhet. Enligt reglerna 2014 ger drafting tidstillägg och diskning vid andra kortet.

Jo, för IM-tävlingar, som Ann säger så blir det fem minuter i staffboxen. Får man tre kort -> DSQ.
Men håller med, uppenbar rullåkning, förstör sporten. De svenska reglerna säger dock DSQ, om du uppenbart ligger på rulle.

http://www.ironman.com/rules-and

Jonas: Det där var spännande, reglerna ger i princip inget stöd för tidsstraff för drafting, men jag tror väldigt många av oss sett drafting på svenska tävlingar som mest bemötts med ett varnande finger, eller med 5min straff. Det är ju alltid för få doma

Själv har jag upplevt att man inte är helt konsekvent när det gäller tillämpningen av andra regler. WTC kör ju t.ex. strikt med förbud mot "offentlig urinering vid vägkanten" på sina tävlingar, dvs att man endast får uträtta behov i de toaletter som finns

Just hemkommen från IronMan Nice kan jag konstatera att domarna i Kalmar gör ett jättebra jobb . Visserligen är väl nyttan med drafting i Nice inte lika stor (mycket upp och ner, väldigt lite plattcykling), men bitvis trodde jag att jag var med i tour de

Alltid kul med användare som registrerar sig och sedan slänger in en brandfackla som första inlägg samma dag. Fick med både drafting, WTC:s vinster och pre-racemötets vara eller icke vara i ett och samma inlägg. Bra där!

12