Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 20:3310-30 olja i mängder.
10-30 olja i mängder.
Quote from Bertil Nolheim on 20 January 2009, 20:36Menar du att snöslasket inte skulle fästa då?
Det är bara under väldigt speciella förhållanden som det här problemet uppstår. Kanske bara en eller två gånger på en vinter trots att jag pendlar i stort sett hela vintern.
Menar du att snöslasket inte skulle fästa då?
Det är bara under väldigt speciella förhållanden som det här problemet uppstår. Kanske bara en eller två gånger på en vinter trots att jag pendlar i stort sett hela vintern.
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 20:39Det är kylan som gör att "allt" fryser som det är fukt i.
Du måste använda växlarna så att kedjan rensar utan att frysa i länkarna.
Det är kylan som gör att "allt" fryser som det är fukt i.
Du måste använda växlarna så att kedjan rensar utan att frysa i länkarna.
Quote from Bertil Nolheim on 20 January 2009, 20:58Problemet är nog inte att det fryser utan att det sprutar upp på kransen och pressas in mellan dreven av kedjan.
Jag skrapade rent ett par gånger på vägen men det fyller på väldigt fort igen.
Problemet är nog inte att det fryser utan att det sprutar upp på kransen och pressas in mellan dreven av kedjan.
Jag skrapade rent ett par gånger på vägen men det fyller på väldigt fort igen.
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 21:03Kör du i obanad terräng?
Kör du i obanad terräng?
Quote from Bertil Nolheim on 20 January 2009, 21:04Crud Claw:n funkar, men det är svårt att justera den så att den inte skrapar mot något drev.
Crud Claw:n funkar, men det är svårt att justera den så att den inte skrapar mot något drev.
Quote from Bertil Nolheim on 20 January 2009, 21:06Nä, slaskig cykelbana. Idag var det 2 cm blötsnö.
Även framdreven var inbakade i slask men det var naturligtvis inget problem.
Nä, slaskig cykelbana. Idag var det 2 cm blötsnö.
Även framdreven var inbakade i slask men det var naturligtvis inget problem.
Quote from Funbeat user on 20 January 2009, 21:09Gör som jag, kör på vägen om inte snösvängen sköter sig.
Gör som jag, kör på vägen om inte snösvängen sköter sig.
Quote from Bertil Nolheim on 20 January 2009, 21:13Nä, då blir det ju inga problem men jag genar på en grusväg genom skogen.
Dessutom är det lite otrevligt att cykla på hårt trafikerad väg i mörker utan gatljus.
Nä, då blir det ju inga problem men jag genar på en grusväg genom skogen.
Dessutom är det lite otrevligt att cykla på hårt trafikerad väg i mörker utan gatljus.