Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFyra pass på tre dagar
You need to log in to create posts and topics.

Hej vänner!
Jag ska om tre veckor spendera en långhelg i Östersund. Min ambition är att klämma in fyra pass från fredag e.m. till söndag f.m.
Min fråga är: Vilket upplägg hade du/ni kört?
Min nivå är höga 38 på milen och nysatt PB på mara (3:07).

Tack p

Ett eller två pass skidor? 😉 Beror på vad du vill, och hur mycket du kör annars, men jag hade nog bara gjort mängdpass.

Tanken är bara löpning, men du är inne på nåt bra om det finns snö. Har precis ett par Atomic skin tec och de vore ju kul att testa. Träningsmängd i dagsläget är fyra pass i veckan (ca 5-6 mil).

Såna här frågor gillar jag. Du vill veta hur vi andra skulle löst det.

Jag skulle sprungit ett distanspass runt milen på fredag eftermiddag.

Morgonjogg på ca 30 minuter lördag morgon och sen ett intervallpass lördag eftermiddag kanske 10x1000 eller 4x2

Kontakta familjen Ekholm

Det finns ganska många luckor som gör det svårt att ge vettiga förslag. Men det var frost i natt, så jag skulle tro att det är snö om tre veckor. Åtminstone på konstsnöspåret på ÖSK. Så skidor är att rekommendera. Men är det förhållandevis bart finns det

vi var tre stycken som tog en träningshelg i Bohuslän i somras. Jag var den svaga länken med minst träning. På fredagen tog vi ett långt terrängpass dit vi skulle (bagaget kördes dit) passet blev 42km så mara premiär för mig. På lördagen körde vi snabbare