Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har, efter dividerande med mina triathletande bröder, kommit till insikt om att jag kanske skulle behöva gå med i en löparklubb för att utvecklas vidare som löpare. Utan någon som helst löparbakgrund gör att jag inte vet om det skulle gynna mig? Därfö

Svar: JA

För att jag tror du behöver en extra kick på intervaller för att utvecklas vidare. Jag har mest tränat med OL-klubben eller med PUK (Pulsare utan klubb) men alla har alltid sagt att för intervaller behöver man den extra kicken som man får av and

Jag tror också att det vore bra med en löparklubb för dig, Sylvia. Jag är medlem i en löparklubb men tränar ändå mest på egen hand (därför att klubben finns på annan ort och därför att klubben inte har gemensamma träningar mer än 1-2 gånger per vecka). Lö

Absolut Sylvia!klart du ska gå med i en klubb,Teamet är det ju lite långt att åka till men vi har jädrigt skoj ska du veta.man blir lite extra taggad av så coooola kompisar 😀

Sylvia; Stigmännen (egentligen orienteringsklubb) har löpträning på tisdagkvällar.
Jag har kollegor som brukar träna med dem bara på tisdagarna (de är alltså inte orienterare) och de brukar träna backe, intervall mm.
Kanske kan vara nåt? http://www.stigma

Åh, tack för alla svar! 😀

Som Ni säger så kanske det skulle vara värt ett försök? Det kostar ju inget att prova ett tag? Bara jag kan sluta inbilla mig att jag är sämst av alla som är där. (H)

AT, jo, det var den klubben jag hade i tankarna. Jobbar iho

De brukar köra så att alla hänger med, de snabbare vänder helt enkelt och möter de långsammare, så vid varje ny backe/intervall är man i fas igen - så även om du tror dig vara långsammast så kommer det säkert gå jättebra ändå!

Inget att tveka på Sylvia, svaren har du högre upp i tråden. Ångesten / rädslan att vara sämst är det enda du behöver komma över. Fokusera på din egna förbättring (som kommer som ett brev på posten om Stigmännen/kvinnorna?!? har vettigt upplägg på sin trä