Quote from Guest on 18 August 2013, 16:24Börjar komma igång igen efter skadeuppehåll och har funderat en del på vad som är bäst: Ska jag hellre springa i ett tempo som jag kan hålla i exempelvis 30 minuter eller är det bättre att springa lite fortare och lägga in gång under passet? Anledningen t
Börjar komma igång igen efter skadeuppehåll och har funderat en del på vad som är bäst: Ska jag hellre springa i ett tempo som jag kan hålla i exempelvis 30 minuter eller är det bättre att springa lite fortare och lägga in gång under passet? Anledningen t
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 16:34Varför inte göra båda så att du får variation?
Varför inte göra båda så att du får variation?
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 16:41Gör det som du tycker bäst om.
Experimentera helst inget innan du är helt OK.
Om barfota - undvik att ändra löpstil, undvik svåra underlag.
Som tack sluppit skador.
Min och många andras erfarenhet. Vi som varit barfota i decennier.
Gör det som du tycker bäst om.
Experimentera helst inget innan du är helt OK.
Om barfota - undvik att ändra löpstil, undvik svåra underlag.
Som tack sluppit skador.
Min och många andras erfarenhet. Vi som varit barfota i decennier.
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 17:09Både och är förstås en bra strategi. Jag är dock ändå lite nyfiken på om mina funderingar har någon grund när det gäller om/hur hastighet och löpteknik hänger ihop och om det ena är bättre än det andra.
Och när det gäller experimenterandet så är resulta
Både och är förstås en bra strategi. Jag är dock ändå lite nyfiken på om mina funderingar har någon grund när det gäller om/hur hastighet och löpteknik hänger ihop och om det ena är bättre än det andra.
Och när det gäller experimenterandet så är resulta
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 17:21Jag är absolut ingen expert på detta men jag tycker själv att jag får bättre löpteknik genom att träna snabbare/kortare intervaller.
Men jag är ju bara nybörjare än och springer inte särskilt långt (ca 8-15 min) utan att gå en bit... inte ens om det går l
Jag är absolut ingen expert på detta men jag tycker själv att jag får bättre löpteknik genom att träna snabbare/kortare intervaller.
Men jag är ju bara nybörjare än och springer inte särskilt långt (ca 8-15 min) utan att gå en bit... inte ens om det går l
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 17:27Gör det som känns bäst och skonsammast för kroppen, det är mängden träning som är viktigast när man är halv-skadad, och ändå inte kan springa riktigt fort, en mil kommer alltid att vara en mil även om den skulle ta extra lång tid, med lugn behaglig tränin
Gör det som känns bäst och skonsammast för kroppen, det är mängden träning som är viktigast när man är halv-skadad, och ändå inte kan springa riktigt fort, en mil kommer alltid att vara en mil även om den skulle ta extra lång tid, med lugn behaglig tränin
Quote from Funbeat user on 18 August 2013, 19:57Varannan gång gör du si, varannan gång så.
Varannan gång gör du si, varannan gång så.
Quote from Funbeat user on 19 August 2013, 00:41Om du frågar mig så skulle jag ta det väldigt lungt ett tag till. Jag skulle se till att bygga upp stabiliteten betydligt mer innan jag började på att springa någo lägre tid/distans eller i ett hårdare tempo. Balans, styrkeövningar och till det lätt löpn
Om du frågar mig så skulle jag ta det väldigt lungt ett tag till. Jag skulle se till att bygga upp stabiliteten betydligt mer innan jag började på att springa någo lägre tid/distans eller i ett hårdare tempo. Balans, styrkeövningar och till det lätt löpn
Quote from Funbeat user on 19 August 2013, 19:03Koncentrera på att ha en löptakt av 3 steg per sekund, så fick jag ett bättre löpsteg vid långsamlöpning... det blev inte samma lufs.
Koncentrera på att ha en löptakt av 3 steg per sekund, så fick jag ett bättre löpsteg vid långsamlöpning... det blev inte samma lufs.