Quote from Guest on 21 August 2012, 09:23Bakgrund: Springer fn ca 3 pass per vecka med sikte på framförallt halvmaror och vill även nå sub50 på milen.
- Ett på löpband, vanligtvis ca 5 km intervaller av någon form.
- Ett på asfalt och grusgångar. Snabbdistans eller fartlek ca 5 km.
- Ett längre
Bakgrund: Springer fn ca 3 pass per vecka med sikte på framförallt halvmaror och vill även nå sub50 på milen.
- Ett på löpband, vanligtvis ca 5 km intervaller av någon form.
- Ett på asfalt och grusgångar. Snabbdistans eller fartlek ca 5 km.
- Ett längre
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 09:33En lugn skön morgonjogg mellan intervallerna och snabbdistansen skulle nog få positiv effekt tror jag!
En lugn skön morgonjogg mellan intervallerna och snabbdistansen skulle nog få positiv effekt tror jag!
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 09:59De veckor det längre passet endast är på 10km så kan du ju alltid lägga de 5km i anslutning till det. Då får du upp veckomängden och lite mer uthållighet.
De veckor det längre passet endast är på 10km så kan du ju alltid lägga de 5km i anslutning till det. Då får du upp veckomängden och lite mer uthållighet.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 10:41Att förlänga det längre passet till minst 15 km vet jag fungerar. Men ofta har jag sällskap av andra som bara vill springa 5 km. För att de inte ska behöva vänta alltför länge på mig brukar jag då nöja mig med 10 km.
Det är därför jag funderar på ett ext
Att förlänga det längre passet till minst 15 km vet jag fungerar. Men ofta har jag sällskap av andra som bara vill springa 5 km. För att de inte ska behöva vänta alltför länge på mig brukar jag då nöja mig med 10 km.
Det är därför jag funderar på ett ext
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 11:01Att byta löpbandet mot ett något längre pass utomhus skulle nog bidra, tror jag
Att byta löpbandet mot ett något längre pass utomhus skulle nog bidra, tror jag
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 11:34Jag tror absolut att det ger en positiv effekt om du lägger till ett 5km-pass någon dag i veckan.
På din nivå är ökad träningsvolym ett av de enklaste sätten att bli bättre.(När du sen hållt på ett tag kan morgonpasset med fördel bli kvalitetspass i fo
Jag tror absolut att det ger en positiv effekt om du lägger till ett 5km-pass någon dag i veckan.
På din nivå är ökad träningsvolym ett av de enklaste sätten att bli bättre.
(När du sen hållt på ett tag kan morgonpasset med fördel bli kvalitetspass i fo