Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon mer än jag som brukar springa i Hisingsparken (Slättadamm). Vet ni hur status är nu? Är det fortfarande isigt?

Jag sprang där idag och ja, det är isigt. Vissa bitar är det barmark, men det är egentligen mest den väg som de flesta promenerar. Alla backar var helt hopplösa.. jag ger det nog ett par veckor till innan jag provar igen.

Eftersom det är Göteborg: Det är väldigt hisigt!

Svar: Ja (?).
Sprang där för sex dagar sen. Vissa delar gick fint, men inget kul att halka runt där. Än så länge håller jag mig borta från skog och is. Barmark eller hårdpackad snö + sol (L)

Tack för svar! Då väntar jag lite till....längtar till att spring med vårsol och fågelkvitter. 🙁

Ett tips. Spring Grusvägarna mellan St. Jörgens Golfbana och Järnvägen, går att springa från Shurgard upp till Skogomevägen.
Därefter upp mot tuve kyrka och och cykelbanorna mot Tuve Vallen vidare till 4 H gården, grusvägaran där borta är också fina!
Bor

Jag gick en lång promenad längs elljusspåret igår den 20 mars och banan var mestadels mycket isig, mer än jag hade förväntat mig. Jag fick nöja mig med gång/promenad då jag som nybörjare var rädd att skada mig.

Tack för tipset Gunnar! Jag bor i Backatorp och brukar springa till Skogome och längs med järnvägen. Har inte gjort det ett tag nu för att det är för isigt mellan Backatorp och Skogome, men det är klart att jag kan ta mig dit på annat sätt och springa där

Tog en promenad runt 5,4 km-rundan igår och den var definitivt springbar. Några förskrämda snösjok här och var, men inget oöverkomligt.

Ifall nån fortfarande undrar alltså. 🙂