Quote from Guest on 9 December 2012, 12:45http://goteborgsgirot.expressen.se/
Stadsloppet är ett motionslopp på ca 70 km som går genom Göteborgs alla stadsdelar.
Loppet går på asfalt förutom 1 mil på grusväg i Delsjön.
Start och målgång på Ullevis fotbollsarena.
Minimum ålder 15 år.
Avgift 5
http://goteborgsgirot.expressen.se/
Stadsloppet är ett motionslopp på ca 70 km som går genom Göteborgs alla stadsdelar.
Loppet går på asfalt förutom 1 mil på grusväg i Delsjön.
Start och målgång på Ullevis fotbollsarena.
Minimum ålder 15 år.
Avgift 5
Quote from Funbeat user on 9 December 2012, 12:55underbart pris för ett motionslopp (t-)
underbart pris för ett motionslopp (t-)
Quote from Funbeat user on 9 December 2012, 14:43Känns sådär att cykla 1 mil på racer på grusväg... Annars så kanske.
Känns sådär att cykla 1 mil på racer på grusväg... Annars så kanske.
Quote from Funbeat user on 9 December 2012, 14:50Fungerar inte den?
Fungerar inte den?
Quote from Funbeat user on 9 December 2012, 15:07Jo då... Men grusvägar kan ju vara lite... hmm... olika om man säger så. Och jag tycker det är lite otäckt med väldigt stora stenar och gupp med så smala/klena däck.
Jo då... Men grusvägar kan ju vara lite... hmm... olika om man säger så. Och jag tycker det är lite otäckt med väldigt stora stenar och gupp med så smala/klena däck.
Quote from Funbeat user on 9 December 2012, 15:11Det är ingen naturlag att köra rakt in i stenbumlingar eller träd. Jag undviker det.
Det är ingen naturlag att köra rakt in i stenbumlingar eller träd. Jag undviker det.
Quote from Funbeat user on 9 December 2012, 15:59Bra tips! (t+)
Bra tips! (t+)
Quote from Rasmus Olsson on 9 December 2012, 17:11Samma, är det landsvägslopp eller cyclocrosslopp? Som att bjuda in till Formel 1 tävling med lite inslag av folkrace.
Samma, är det landsvägslopp eller cyclocrosslopp? Som att bjuda in till Formel 1 tävling med lite inslag av folkrace.
Quote from ellen olsson on 9 December 2012, 19:09Kanske dags att lägga ner Paris-Roubaix och Ronde van Vlaanderen? Det är ju ändå ingenting för racercyklar.
Kanske dags att lägga ner Paris-Roubaix och Ronde van Vlaanderen? Det är ju ändå ingenting för racercyklar.
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 13:09Ett lopp tillägnat den mest ultimata av alla cyklar, nämligen Hybriden. :-).
En blandning mellan motionslopp och jippo. Take it or leave it.
Ett lopp tillägnat den mest ultimata av alla cyklar, nämligen Hybriden. :-).
En blandning mellan motionslopp och jippo. Take it or leave it.