Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöteborgstips?
You need to log in to create posts and topics.

Jag kommer att vara i Göteborg ett par dagar och bo bredvid tågstationen. Hittar inte särskilt bra i stan men skulle gärna köra en trevlig långpanna medan jag är där. Är det någon som har tips på någon bra runda, 15-25 km, med utgångspunkt vid stationen?

Kolla Göteborgsvarvets bana, det var en trevlig runda och jag som 08 tyckte jag fick se mycket av stan och få ihop den.

Hittade en gammal tråd
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=616063

Men om det gäller lättfunna vägar och asfalt och vatten, så skulle jag säga att du bör springa längs cykelbanan längs Göta Älvs södra sida (kallad hamnspåret) till Älvsborg

Tack för bra tips, ska kolla lite på kartan. 🙂

Det blev milspåret i Skatås, det verkade enklast och rätt bra allmänbildning för löpare eftersom jag har hört mycket om det. 🙂 Väldigt fina spår och betydligt mindre folk än jag trodde. Med transportsträckan blev det ganska precis 2 mil totalt. Men back

Om du svänger till vänster precis innan backen upp till Motionscentralen börjar och sen höger så kan man komma undan den värsta stigningen, men det kunde du som icke-Göteborgare givetvis inte hitta.
Grattis att du hittade runt den rejält kuperade Milen.

Jo det var definitivt mitt mest kuperade långpass någonsin! Brukar mest springa på asfalt annars. Hittade inte var man skulle springa för att komma runt Delsjön, annars var det egentligen planen. Men jag gillar skog också så jag hade trevligt ändå, och li

Rekommenderar rundan runt delsjöarna. Från motionscentralen springer du åttan söderut till du är framme vid sjön. Följ sedan skyltar mot Bertilssons stuga, och sedan skyltar "runt delsjöarna" eller något sådant. Bitvis lite kuperat, väldigt trevligt och o

Aha, tack! Inte helt enkelt för en utböling... Får testa nästa gång jag är i stan. 🙂