Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöteborgsvarvet på lördag
You need to log in to create posts and topics.

Hej! ska springa mitt 3 Göteborgsvarv på lördag så jag undra hur ni lägger upp träningen den sista veckan? om ni kör någon vila typ torsdag fredag?

Väldigt lugn vecka, ja det var min plan i alla fall innan feber mm slog till. Några kortare pass med korta intervaller brukar jag trivas med. Så där så att det känns snopet att avbryta passet. Men det bygger upp ett djävulst löpsug.

Har kört ett 12 veckors träningsprogram så denna vecka är det 6 km tempo på tis. 5km tävlingstempo på ons. och 3 km back intervall på tors. Är så laddad inför varvet . Lycka till alla ni som ska springa 🙂 .

Körde en halvmara som långpass igår, vila idag, lite lugn 5a imorgon, snabbintervall på onsdag, tor + fredag har jag inte bestämt men kanske en lugn 5a på lunchen på fredagen.
Körde liknande fast hårdare i höstas innan LL å det gick ju bra =) Blir mitt a

Söndag 20K pass, mån vila, tis intervall, ons 30 min lugnt temp, fredag 5k hårt tempo, lördag Varvet och Pb (mitt första varv)

Jag vilar hela veckan jag, men det är ju _jag_ och _mina_ muskler som mår bäst av det.
Har inte hört många andra som tar en hel veckas vila men mig passar det bäst 🙂

Min första halvmara på över 10 år, så jag har ingen aning om ifall mitt upplägg fungerar. Men det har iallafall varit yoga söndag, spinning (lite lättare pass) måndag, ca 5 km lugn löpning idag tisdag och lättare yoga (mest för rörligheten) på onsdag. Sed

vila igår måndag, i dag tisdag fotbolls träning sen imorgon ett lättare löppass med några korta intervaller sen torsdag vet jag inte om man ska träna fotboll eller inte tror ni de räcker med 1 vilodag innan loppet?

Nu skulle jag aldrig träna fotboll men speciellt inte alldeles innan ett lopp mtp skaderisk ffa.

Följ inte mina vanor. Sprang 36 km i mändags, skall köra intervall ikväll 7 x 4 min samt backintervall imorgon. Satsar på Stockholm den 2:e juni. Göteborg skall bli skitkul men jag är nedtränad.