Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Jag ska springa Göteborgsvarvet för första gången i år och springer i startgrupp 14, vilket är rätt långt bak. Det ska ju tydligen vara 3000 pers i varje startgrupp, så det jag undrar är om det kommer vara svårt att springa fullt ut med alla människo

Jag startade absolut sist i startfältet, längst bak i sista stargrupp, år 2007. Det blev en del refuglöpning och slalom samt att muggarna var slut vid första vätskestationen, men annars gick det bättre än jag trodde. Sprang på 1.47 då. Förra året stod jag

Det kommer vara trångt genom Slottsskogen och uppför Säldammsbacken, så acceptera att de första 2-3km blir uppvärmning. Man kan slösa mkt energi (som man straffas för uppför Avenyn) om man börjar zick-zacka redan där.

Väl ute ur Slottsskogen är det gott

Håll till höger i början, där finns plats!

Har du tänkt dig springa 4.50 min/tempo, så se till att ställa dig väldigt långt fram i startfållan. Du är förmodligen i den övre majoriteten i din grupp som tänkt sätta den farten i loppet.

Hade 4:47 min/tempo ifrån näst sista led förra året och det bl

Med tanke på startgrupp och din beräknade fart, gissar jag att du är lite snabbare än genomsnittet i din grupp. Förmodligen bör väl snittet ligga på en bit under 6 minuter per kilometer i din grupp. Då bör du nog för att minimera din tidsspillan se till a

Du skriver att du är 16 år. Fyller du år innan tävlingen eller är du anmäld i någon annans namn?

Alla löpare fyller år den 1:a januari..!!!!;)

Aha, vad praktiskt.

Nej, jag fyller inte innan, men jag är 92:a och är man 92:a så får man vara med:)
Tack för alla svar! Kommer att vara till hjälp:)

12