Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöteborgsVarvets Löparkvällar
You need to log in to create posts and topics.

Börjar denna vecka http://www.goteborgsvarvet.com/NR/exeres/1D5143EA-54B0-4139-B55A-E9D0A3BB8977.htm

Välkommen att träna med oss inför GöteborgsVarvet!

Våra löparkvällar vänder sig till alla som tillsammans med oss vill förbättra sin löpform. Vi springe

Löparkvällarna som anordnas kan jag verkligen rekommendera. Jag var med förra året i Skatås (innan knäskadan gjorde sig påmind :-().

Oavsett vilken nivå man ligger på finns det grupper som passar. Plus de trevliga ledarna som håller i arrangemanget. Det

Är det verkligen säkert att alla nivåer platsar? Även vi som springer (förlåt, joggar menar jag) långsammare än 7 km/h?

Jag tror inte det spelar någon roll om man ligger på 7 km/h. Det är väldigt blandat med hur snabba folk är.

Jag var med i den sk "mellangruppen" och min träningsfart brukar vara runt 5:45 min/km. Sedan kan det säkert variera beroende på vilket temat är

Mika!
Du kan absolut vara med även om du springer i 7 min-tempo, du blir inte själv om det. Någon ledare brukar springa längst bak och hålla sällskap och se till så ingen blir på efterkälken, sedan vänder gruppen och lägger en volt ibland för att plocka

Låter som man ska försöka ta sig till en sådan löpkväll. Låter verkligen kul. Fast man nästan håller en snigels hastighet 😉

I våras var det många inhämntingsloopar. Så alla hängde med. Dock var det lite jobbigt för mig då jag hade en glad boxer som inte ville vänta under loopen.

Vilken tur, det är på onsdagar, då slipper jag den utmaningen. Just nu i alla fall. Har ju iofs vinterutmaningen och streaken att tänka på...

På Tisdagar är det träning i Sisjön - så det finns valmöjligheter 😉

Igår i Sisjön var väldigt trevligt. Eftersom jag är med (och inte har vett att skämmas utan går när jag blir trött) så platsar garanterat alla 😉