Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ordinarie anmälan (t.o.m. 29 feb) till GöteborgsVarvets Seedningslopp
kostar 195 kr,

Tävlingsdag
24 mars 2013. Start kl. 13.00.

Plats
Start och mål på City Race Arena.2 varvsbana.

Länk till hemsidan http://bit.ly/gbgvarvets_seedningslopp

Hej allihopa!

En fråga då jag ska springa mitt första Göteborgsvarv 2013. Räknar med en tid på ca 1,45-1,50. Och antar i och med att det är mitt första varv att jag kommer få en startgrupp väldigt långt bak och undrar om det är värt att springa seedinglo

Det kan vara värt det på ett sätt och inte på ett annat sätt.. Jag tror nog ändå att du kan ha nytta av det!

Om du siktar på 1:45-1:50 så motsvarar det ungefär (enligt 2012 års startgrupper) startgrupp 6 eller 7. Mellan startgrupp 5 och 6 resp. 6 och 7 s

Kan instämma med Per. Jag sprang själv på 44.51 i seedningsloppet och hamnade då i startgrupp 5 vilket var en behaglig grupp att springa i.

Eftersom fler och fler börjar få upp ögonen på det här med seedning tror jag det kommer kräva närmare 44.00 detta

Att läsa på Göteborgsvarvets hemsida:

"Tabellen ovan gällde för GöteborgsVarvet 2012 och kommer att justeras något inför tävlingen 2013. Startgrupperna för 2013 blir färdiga i månadsskiftet april/maj 2013."

Några spekulationer om hur mycket svårare det

Kommer det verkligen bli svårare att seeda sig tror du? Om du menar att få ett specifikt startgruppsnummer så kanske, men det är ju helt ointressant utan det är ju startgruppens förväntade tidsintervall som kan ändras beroende på utfallet från årets varv

Ja jag menar seeda ur den betydelsen som exempelvis Göteborgsvarvet och Vasaloppet använder ordet, alltså att starta så tidigt som möjligt.

Jag googlade ordet och kollade wikipedia och inser att inom exempelvis fotboll, hockey och tennis används ordet nå

Frida, Absolut ska du försöka seeda dig och komma före Volvo och VGR-gruppen som startar mellan grp8-9. Kommer du efter dem så är det oerhört energikrävande att snirkla sig runt dem(2000pers?) med dina sub1:50. Om inte annat kan du springa seedningslopp f

Funderar vidare lite här, på detta temat.

Niklas skrev - Men även om du är lite långsammare på milen så lönar det sig om det är ditt första Göteborgsvarv. Med ett tempo på 5:00 så hamnar du kring startgrupp 12 och det är ju betydligt bättre än startgrupp

Ola - Med såpass många dagar som det är kvar är jag iofs rätt säker på att du kommer springa på under 47 minuter om du ger det en chans. Fortsätt träna med IF Kville så får du draghjälp där.

Jag tror dessutom att det absolut hjälper att cykla. Det året j