Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGahh - trött på å gå i gatan
You need to log in to create posts and topics.

Hoppar kedjan på nya racern Susse?

På Vättern behöver du i princip aldrig stanna.

Mvh Janne

Exakt samma tanke som Mikael.

Vanliga trafikregler gäller med att räcka ut handen o.s.v.

Med spd-sl glider man av om man försöker trampa utan att vara fast i pedalerna.

Öva på att gå i och ur på någon tom stor plats - om och om igen tills det går bra. Kanske kan du lossa på spänningen lite så det går aningens lättare att komma loss.

Jag fö

Bästa tipsen (som du redan har fått här ovanför) är att ställa fjäderspänningen på pedalerna så löst som möjligt och öva på att få loss fötterna. Om jag kunde lära mig så kan vem som helst 🙂
Det kan bli en del ganska hastiga stopp i Gränna, Jönköping, H

de e just falla som en fura jag inte e speciellt intresserad av! Hmm, å att de inte går att trampa med en SPD utan att sitta fast har jag tyvärr med märkt. Detta gör att jag överväger MTB trampor + korg* som jag e van vid. Ni som kan detta med racer, hur

Går inte ens att jämföra hur pass effektivt spd pedaler är jämfört med korgpedaler när det gäller rundtramp. Håll dig till spd om du ska cykla VR.

En kompromiss mellan rena SPD-pedaler och vanliga pedaler är annars att montera på "pendlarpedaler", dvs pedaler med SPD klickfäste på ena sidan och vanlig pedal på andra sidan. Shimano har en sådan modell som heter M324. Mycket praktiskt att köra oklicka

"Hoppar kedjan på nya racern Susse?"

Jag cyklade på min mtb-hybrid, Mikael.

Jag har vändbara pedaler där den ena sidan är vanlig pedal och den andra sidan har spd.