Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej
Jag har Garmin 920 XT.
När jag kör intervaller med vila så får jag lite problem med nuvarande tempot.
Jag förklarar
Jag avslutar en 1 km intervall på 4:00min/km (hela intervallen på 4:00).
Sedan vilar jag 1min, vilket leder till ett tempo på 34:00min/

Inställningar / System / Dataregistrering
Där har du Smart o ch Varje sekund att välja på.
Mitt val är Varje sekund.

Du kan ju även se till att Inställningar / System / GLONASS är På för ökad noggrannhet även det.
Mitt val är På även om det kostar på bat

Tyvärr gäller inte den inställningen hur ofta den ska räkna om tempot, utan bara hur många datapunkter den ska lagra. Internt räknar den alltid varje sek.
Jag har haft en FR620 sedan den kom och den var riktigt dålig på aktuellt tempo. Något bättre nufört

Tack Michael, skall testa det.

Men hur ofta räknar klockan om aktuellt tempo?
Det kan inte var varje sekund, iaf inte uppdateringen av skärmen.
För det går i steg neråt om man snabbt ökar från 8:00/km till 4:00/km...

Du kommer aldrig att få något acceptabelt med GPS för denna typ av verksamhet. Det ligger i GPS-ens natur. Mätpunkterna som en GPS får är "all over the place" (titta på rådatat någon gång så förstår du). 10 meter hit, 20 meter dit. Sen räknar en dator om

Endera använd Lap-knappen för att starta från noll eller programmera in passet för att automatiskt få klockan att säga till när du har sprungit 1000 meter och vilat 1 minut.

Tibor : Jag upplever att ett kalibreringsvärde inte fungerar för alla hastigheter.
Har du samma erfarenhet?
Har du olika kalibreringsvärden för olika hastigheter, t.ex. distans, tröskel eller 400ingar?

Mats, jag har inte riktigt det behovet. Jag kör intervaller på känd distans och tid, och under intervallen blir det känsla och eventuellt mellantider. (Om jag, för övrigt, ska "tvinga" mig till ett tempo som exempelvis klockan vill så blir jag bara stel o