Quote from Guest on 15 August 2010, 17:57Senaste veckan har jag funderat på om jag ska slå till på en Garmin 305. Den är billig i pris och folk verkar tycka den är bra. Vad tycker ni? Det är förstås GPS funktionen som jag i första hand vill åt för att lättare kunna hitta rätt när jag är ute o äv
Senaste veckan har jag funderat på om jag ska slå till på en Garmin 305. Den är billig i pris och folk verkar tycka den är bra. Vad tycker ni? Det är förstås GPS funktionen som jag i första hand vill åt för att lättare kunna hitta rätt när jag är ute o äv
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 18:07Det finns en "hitta hem" funktion som jag visserligen aldrig testat men som möjligtvis kan fungera för att hitta tillbaka till startpunkten annars tror jag det är helt andra GPS:er som gäller om du skall ha i kartor och planera rutter med mera.
Det finns en "hitta hem" funktion som jag visserligen aldrig testat men som möjligtvis kan fungera för att hitta tillbaka till startpunkten annars tror jag det är helt andra GPS:er som gäller om du skall ha i kartor och planera rutter med mera.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 18:19Ja, det var lite så jag tänkte. Den ska som sagt kunna vara ett bra stöd för navigering/orientering för att komplettera min egen mänskliga svaghet när det gäller att hitta rätt.
Ja, det var lite så jag tänkte. Den ska som sagt kunna vara ett bra stöd för navigering/orientering för att komplettera min egen mänskliga svaghet när det gäller att hitta rätt.
Quote from Camilla Höög on 15 August 2010, 18:29Om du ska använda den för navigation så finns det bättre GPS:er, men visst kan du med ansträngning hitta hem med en 305:a. Det finns inga kartor och den plotter som finns går inte panorera i så det blir till att zooma ut och in för att se att man är på rä
Om du ska använda den för navigation så finns det bättre GPS:er, men visst kan du med ansträngning hitta hem med en 305:a. Det finns inga kartor och den plotter som finns går inte panorera i så det blir till att zooma ut och in för att se att man är på rä
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 19:15Finns 2 sätt på en 305:a
Ena är att den leder exakt i samma spår och den andra visar med kompass åt vilket håll.Den första upptäckte jag i Milano och blev allmänt pissed för jag ville ju ha kortaste vägen hem.
Finns 2 sätt på en 305:a
Ena är att den leder exakt i samma spår och den andra visar med kompass åt vilket håll.
Den första upptäckte jag i Milano och blev allmänt pissed för jag ville ju ha kortaste vägen hem.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:00Plotten är en liten tunn linje som syns tillsammans med startmarkering, km-markeringar & ev. sparade waypoints. I övrigt så är det en helt tom display, ingen karta eller sånt finns alls.
-När jag kör obanat på Ölands Alvar så går det alldeles utmärkt att
Plotten är en liten tunn linje som syns tillsammans med startmarkering, km-markeringar & ev. sparade waypoints. I övrigt så är det en helt tom display, ingen karta eller sånt finns alls.
-När jag kör obanat på Ölands Alvar så går det alldeles utmärkt att
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:08Tackar för bra info av er alla.
Några följfrågor:
Kan man göra en ungefärlig löprunda via datorn hemma som man sedan tankar över till klockan som man sedan kan springa efter?
Visst kan man väl importera löprundor till klockan som andra har sprungit
Tackar för bra info av er alla.
Några följfrågor:
Kan man göra en ungefärlig löprunda via datorn hemma som man sedan tankar över till klockan som man sedan kan springa efter?
Visst kan man väl importera löprundor till klockan som andra har sprungit
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:14Svar ja på båda frågorna
Svar ja på båda frågorna
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:15tack!
tack!
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 09:39Hur tankar man andras eller en ritad löprunda till klockan?
Hur tankar man andras eller en ritad löprunda till klockan?