Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 10:04Jag använder www.gpsies.com för att utväxla rundor med andra. Gpsies konverterar mellan olika format och klarar att ladda ned rundor direkt till Garmin-klockan. Det är också lätt att editera rundor i gpsies och man kan reversera rikningen på dem.
Träning
Jag använder http://www.gpsies.com för att utväxla rundor med andra. Gpsies konverterar mellan olika format och klarar att ladda ned rundor direkt till Garmin-klockan. Det är också lätt att editera rundor i gpsies och man kan reversera rikningen på dem.
Träning
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 19:14En annan workaround är att öppna KML-filen i valfri texteditor och göra search and replace på alla mellanslag. Det ska alltså inte finnas några mellanslag i den kommaseparerade listan. Vi satt två nördar här och kliade oss i skallen ganska länge innan vi
En annan workaround är att öppna KML-filen i valfri texteditor och göra search and replace på alla mellanslag. Det ska alltså inte finnas några mellanslag i den kommaseparerade listan. Vi satt två nördar här och kliade oss i skallen ganska länge innan vi
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 21:18Det kommer att bli en Garmin 305. De funktioner och krav på GPS tycker jag känns som att klockan uppfyller. Med en kompletterande (pappers)karta så kommer klockan att bli ett perfekt hjälpmedel för passen och kan därmed höja säkerheten och öka precisionen
Det kommer att bli en Garmin 305. De funktioner och krav på GPS tycker jag känns som att klockan uppfyller. Med en kompletterande (pappers)karta så kommer klockan att bli ett perfekt hjälpmedel för passen och kan därmed höja säkerheten och öka precisionen
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 10:08-Du kan även lägga in solens upp- & nedgång i ett av infofälten 😉
-Du kan även lägga in solens upp- & nedgång i ett av infofälten 😉
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 10:22Det låter som om mjukvarutestare E Andersson gör skäl för sin lön. Tack för tipset om texteditorn!
Det låter som om mjukvarutestare E Andersson gör skäl för sin lön. Tack för tipset om texteditorn!
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:28Måste bara få inflika att just de testerna inte skedde på betald arbetstid. 😉 Lönen för mödan var att jag lyckades lösa problemet som Fredrik försökte lösa på ett mycket mer omständligt sätt. 😉
Måste bara få inflika att just de testerna inte skedde på betald arbetstid. 😉 Lönen för mödan var att jag lyckades lösa problemet som Fredrik försökte lösa på ett mycket mer omständligt sätt. 😉
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 12:45Jag löste problemet även jag pss som du Elin. Tänk vad mycket onödig arbetstid en massa folk lägger ner på att lösa samma problem.
Jag strippade bort del efter del i kml-filen tills den bara innehöll en koordinat som den accepterade, sen läste jag google-
Jag löste problemet även jag pss som du Elin. Tänk vad mycket onödig arbetstid en massa folk lägger ner på att lösa samma problem.
Jag strippade bort del efter del i kml-filen tills den bara innehöll en koordinat som den accepterade, sen läste jag google-
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 13:17"Jag löste problemet även jag pss som du Elin. Tänk vad mycket onödig arbetstid en massa folk lägger ner på att lösa samma problem."
Visst är det så. Bra att det finns samlad kunskap här på Funbeat så vi kan hjälpa varandra att lösa problemen! Onödigt at
"Jag löste problemet även jag pss som du Elin. Tänk vad mycket onödig arbetstid en massa folk lägger ner på att lösa samma problem."
Visst är det så. Bra att det finns samlad kunskap här på Funbeat så vi kan hjälpa varandra att lösa problemen! Onödigt at