Quote from Guest on 11 April 2013, 22:15Hej
Jag ser att Garmin 310 XT i dag är väsentligt billigare än Garmin GF305 - kollade på Amazon ikväll. I min värld är 310:an en uppgradering som är bättre eller tänker jag fel??
Någon som har erfarenhet av båda och kan ge lite kort och konkret info??
Hej
Jag ser att Garmin 310 XT i dag är väsentligt billigare än Garmin GF305 - kollade på Amazon ikväll. I min värld är 310:an en uppgradering som är bättre eller tänker jag fel??
Någon som har erfarenhet av båda och kan ge lite kort och konkret info??
Quote from Camilla Höög on 11 April 2013, 22:25Ja, 310 är bättre än 305:
-Vattentät
-Mindre storlek
-Mer än dubbel batteritid
-Vibrator
-Trådlös överföringJag ser då och då att prylar som inte längre tillverkas har ett högre pris än nyare prylar även om de är sämre...kanske ett sätt att lura konsume
Ja, 310 är bättre än 305:
-Vattentät
-Mindre storlek
-Mer än dubbel batteritid
-Vibrator
-Trådlös överföring
Jag ser då och då att prylar som inte längre tillverkas har ett högre pris än nyare prylar även om de är sämre...kanske ett sätt att lura konsume
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 22:53Tack Anders
Då känner jag mig trygg igen 🙂
Tack Anders
Då känner jag mig trygg igen 🙂
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 23:20Det enda 305:an är bättre än 310:an på - som jag kan komma på - är att den har sekundregistrering av positionen. Det ger mer detaljerad bild när man analyserar orientering tex.
Det enda 305:an är bättre än 310:an på - som jag kan komma på - är att den har sekundregistrering av positionen. Det ger mer detaljerad bild när man analyserar orientering tex.
Quote from Camilla Höög on 12 April 2013, 08:24Nu kom jag på en anledning till att priset för 305 kan vara högre än för 310. En butik har köpt på sig för många 305:or och de vill inte gå back. 310:an har samtidigt gått ner i pris.
Nu kom jag på en anledning till att priset för 305 kan vara högre än för 310. En butik har köpt på sig för många 305:or och de vill inte gå back. 310:an har samtidigt gått ner i pris.
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 09:08På min 310:a kan jag välja mellan "Smart recording" och sekundregistering.
På min 310:a kan jag välja mellan "Smart recording" och sekundregistering.
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 09:15Åh fan? Då var det nog 405 jag tänkte på. Tar tillbaka det jag skrev tidigare. 🙂
Åh fan? Då var det nog 405 jag tänkte på. Tar tillbaka det jag skrev tidigare. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 09:24Vill förtydliga att från början när jag köpte den fanns bara "Smart recording".
Det var efter jag laddat in uppdaterad mjukvara som man även kunde välja sekundregistrering.
Vill förtydliga att från början när jag köpte den fanns bara "Smart recording".
Det var efter jag laddat in uppdaterad mjukvara som man även kunde välja sekundregistrering.
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 10:33Jag funderar på Magnus kommentar där. Smart recording mäter ju lika ofta, bara det att den låter bli att memorera en massa punkter efter en rak sträcka, redundant information. Så sett ur exakthetsperspektiv så borde dessa vara likvärdiga.
Men det kanske
Jag funderar på Magnus kommentar där. Smart recording mäter ju lika ofta, bara det att den låter bli att memorera en massa punkter efter en rak sträcka, redundant information. Så sett ur exakthetsperspektiv så borde dessa vara likvärdiga.
Men det kanske
Quote from Funbeat user on 12 April 2013, 10:52Tibor, om det är totalsträckan man är ute efter, så visst. Även om jag sett skilnader i extremfallen.
Men om man vill vet var man var, mm:
http://o-training.net/blog/2011/04/13/gps-analysis-for-orienteering-the-basics/
Tibor, om det är totalsträckan man är ute efter, så visst. Även om jag sett skilnader i extremfallen.
Men om man vill vet var man var, mm:
http://o-training.net/blog/2011/04/13/gps-analysis-for-orienteering-the-basics/