Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fått en Garmin 310.

Innan hade jag en 305:a och så hittade funbeat den senaste rundan direkt när jag ville uppdatera.

Med 310:an så får tar en en väldig tid innan det senaste passet dyker upp bland valen. Är det någon som vet om klockan ska va

Kolla att den har "pratat"klart med ANT stickan innan du laddar upp på funbeat annars kommer det hoppa upp de rundor den hittat för stunden. Och därför kommer det gamla upp innan de nya kommer.
Makes any sense?

Kolla oxå att du har hållt in lap knappen och sparat den sista rundan.

Jag har preci som du bytt från 305 till 310

Jag började med att koppla upp ANT mot Garmin Connect så att jag hade etablerat den kontakten
Med klockan påslagen läggs passet automatiskt upp i GC
När det är klart väljer jag FB och importerar passet direkt f

Det är inte direkt från klockan som passen importeras till funbeat utan från den mapp på datorn som ANT-agenten lagrar passen efter att den hämtat dem från klockan. Du behöver alltså inte ha klockan på för att importera till funbeat, bara du tidigare har

Tack Staffan - det där måste jag prova nästa gång

Aha!

Tack för alla bra svar. Staffan, det låter ju vettigt och väldigt troligt. Irritationsmoment när man bara snabbt ska regga träningen och så funkar det inte. Men då vet jag!
Tack!

OS X:
/Users/#USERNAME#/Library/Application Support/Garmin/Devices/#YOURDEVICENUMBER#/Activities