Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Garmin 410
You need to log in to create posts and topics.

12

Är efter att ha sett på Plus på svt idag, mindre nöjd med min pulsklocka 410.

I jämförelse med ett flertal gratis appar till både Iphone & Android, så visade Garmin 410 klockan mest fel på sträckan!

Sträckan som var 7.5 km sprangs flera gånger, och res

En iPhone kostar runt 5000:-

Jag tycker nog att min klocka visar hyffsat rätt de sträckor jag springer eller åker rullskidor/skidor. Att det skulle skilja 500m på en 7.5km sträcka låter otroligt.

Det som är tilltalande med att ha informationen på armen är just att det är ett smidigt

Ja, det tyder på antingen dåligt handhavande eller fel på klockan - jag gissar på det första.

Nu har jag ingen 410:a utan en 405:a men felet brukar ligga inom 0,5-1,5%, dvs aldrig i närheten av de 6,67% som de visar i testen...

(förutsatt att klockan haft kontakt med satelliterna när jag startat den och behållit kontakt hela vägen )

Ni kan ju se själva...

http://www.svtplay.se/video/348011/del-7-av-11

Hela testet. Titta från tid 13:00 i klippet...
Sammanfattning. Titta från tid 18:50 i klippet...

Hoppas dom fått tag i ett "måndags ex". Motivationen att träna med en 410:a försvannefter detta.

Tja, jag litar mer på DC Rainmakers test än Plus...

Lade plus ut kartan på de uppmätta rundorna? Om den inte fått tid att hitta nog med satelliter så kan det ju bli såna fel. Har ni sett Garmins svar? Jag tror på handhavandemiss...

Min erfarenhet är att GPS-funktionen i en smartphone inte är i närheten så bra som en "ren" GPS-mottagare.

Främst eftersom antennen i en smartphone nästan alltid är sämre än i en "ren" GPS så är det ofta stor skillnad mellan dessa 2 produktkategorier.

12