Quote from Guest on 11 October 2012, 22:59Är efter att ha sett på Plus på svt idag, mindre nöjd med min pulsklocka 410.
I jämförelse med ett flertal gratis appar till både Iphone & Android, så visade Garmin 410 klockan mest fel på sträckan!
Sträckan som var 7.5 km sprangs flera gånger, och res
Är efter att ha sett på Plus på svt idag, mindre nöjd med min pulsklocka 410.
I jämförelse med ett flertal gratis appar till både Iphone & Android, så visade Garmin 410 klockan mest fel på sträckan!
Sträckan som var 7.5 km sprangs flera gånger, och res
Quote from Elias Engqvist on 11 October 2012, 23:09En iPhone kostar runt 5000:-
En iPhone kostar runt 5000:-
Quote from Funbeat user on 12 October 2012, 07:31Jag tycker nog att min klocka visar hyffsat rätt de sträckor jag springer eller åker rullskidor/skidor. Att det skulle skilja 500m på en 7.5km sträcka låter otroligt.
Det som är tilltalande med att ha informationen på armen är just att det är ett smidigt
Jag tycker nog att min klocka visar hyffsat rätt de sträckor jag springer eller åker rullskidor/skidor. Att det skulle skilja 500m på en 7.5km sträcka låter otroligt.
Det som är tilltalande med att ha informationen på armen är just att det är ett smidigt
Quote from Elias Engqvist on 12 October 2012, 08:12Ja, det tyder på antingen dåligt handhavande eller fel på klockan - jag gissar på det första.
Ja, det tyder på antingen dåligt handhavande eller fel på klockan - jag gissar på det första.
Quote from Funbeat user on 12 October 2012, 12:02Nu har jag ingen 410:a utan en 405:a men felet brukar ligga inom 0,5-1,5%, dvs aldrig i närheten av de 6,67% som de visar i testen...
(förutsatt att klockan haft kontakt med satelliterna när jag startat den och behållit kontakt hela vägen )
Nu har jag ingen 410:a utan en 405:a men felet brukar ligga inom 0,5-1,5%, dvs aldrig i närheten av de 6,67% som de visar i testen...
(förutsatt att klockan haft kontakt med satelliterna när jag startat den och behållit kontakt hela vägen )
Quote from Funbeat user on 12 October 2012, 17:01Ni kan ju se själva...
http://www.svtplay.se/video/348011/del-7-av-11
Hela testet. Titta från tid 13:00 i klippet...
Sammanfattning. Titta från tid 18:50 i klippet...
Ni kan ju se själva...
http://www.svtplay.se/video/348011/del-7-av-11
Hela testet. Titta från tid 13:00 i klippet...
Sammanfattning. Titta från tid 18:50 i klippet...
Quote from Funbeat user on 12 October 2012, 23:09Hoppas dom fått tag i ett "måndags ex". Motivationen att träna med en 410:a försvannefter detta.
Hoppas dom fått tag i ett "måndags ex". Motivationen att träna med en 410:a försvannefter detta.
Quote from Funbeat user on 12 October 2012, 23:29Tja, jag litar mer på DC Rainmakers test än Plus...
Tja, jag litar mer på DC Rainmakers test än Plus...
Quote from Funbeat user on 13 October 2012, 16:24Lade plus ut kartan på de uppmätta rundorna? Om den inte fått tid att hitta nog med satelliter så kan det ju bli såna fel. Har ni sett Garmins svar? Jag tror på handhavandemiss...
Lade plus ut kartan på de uppmätta rundorna? Om den inte fått tid att hitta nog med satelliter så kan det ju bli såna fel. Har ni sett Garmins svar? Jag tror på handhavandemiss...
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 20:36Min erfarenhet är att GPS-funktionen i en smartphone inte är i närheten så bra som en "ren" GPS-mottagare.
Främst eftersom antennen i en smartphone nästan alltid är sämre än i en "ren" GPS så är det ofta stor skillnad mellan dessa 2 produktkategorier.
Min erfarenhet är att GPS-funktionen i en smartphone inte är i närheten så bra som en "ren" GPS-mottagare.
Främst eftersom antennen i en smartphone nästan alltid är sämre än i en "ren" GPS så är det ofta stor skillnad mellan dessa 2 produktkategorier.