Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Garmin 500
You need to log in to create posts and topics.

12

Kan någon hjälpa mig?
Jag kan inte importera från 500:an

Jag får inte med infon om rundorna.

Se<följande:
Listan nedan visar de aktiviteter som finns i din klocka. De som inte verkar finnas i FunBeat sedan tidigare är förkryssade. När de poster som du

Vad för info får du inte med? Listan ovan säger inte så mycket om vad som kan vara fel.
De pass som har rundor i din kalender ser ut att ha all info och bör ha importerats ok.
De som inte har rundor är kanske inomhuspass.

Testa att importera de pass som

11/17/2010 05:31:51 PM
När jag läser in dom blir det så här: 17/11

Inläsningen är klar
Gå vidare till Min träning -> Visa i kalender
Sedan inget mer.
ingen info helt tomt.
Precis som om den inte läser in något.

Skall ju se ut så här: Inläst från T

Testa att importera via fil istället för direkt via klockan, dvs. gå omvägen via Garmin Training Center.

Vid några tillfällen då pass inte kommit över så har det varit något fel med datan för ett pass. En rensning av pass har hjälpt, men då förlorar du d

Funkar bra om man tar filen, men vill slippa detta.

Om det funkar via fil så bör du nog lägga över de pass du vill ha och tömma minnet i klockan.
Synkningen har vad jag förstår funkat innan och det har slutat att fungera nu. Då är det alltså något som förändrats. T.ex. korrupt data i ett pass.

Garmin 500 genererar väl i likhet med 800, .fit format i.s.f. .tcx och kan därmed inte importera direkt från enheten. Utan filen måste läsas in manuellt.

Det fungerar utmärkt att importera till Funbeat direkt från en Edge500.

Används då tcx-formatet till edge 500 ?

.fit-formatet används i Garmin 500, och FB stödjer det vid import (direkt från device, eller via fil).

Mvh Janne

12