Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har precis köpt en trainer som jag har monterat min racer på. Till den tänkte jag använda min 705:a för att registrera puls och hastighet. Jag trodde att hastigheten skulle registreras med hjälp av magneten på bakhjulet och sensorn som sitter på bakgaffel

Gå till meny / inställningar / system: där väljer du "gps av" då använder sig edgen av sensorn för fartangivelse, sträcka med mera

Stängde av GPS:en och satte igång bakhjulet, men hastighetsmätaren registrerade inte någonting. 🙁
Ska jag välja en speciell hastighet?

Dum fråga kanske, men är du säker på att hjulsensorn fångar upp när magneten passerar? Min behövde vara jäkligt nära magneten.

Kolla så den lilla dioden på sensorn blinkar till när magneten passerar.
Har för mig att man får trycka på den först för att de

Har nu stängt av GPS:en och bytt batteri på sensorn. Konstaterat att den både blinkar och låter (tickar) när magneten på hjulet passerar. Hastigheten visar fortfarande _ _ . _. Medelhastighet 0.0. Nån som har fler förslag?

Testa detta. När du startar 705:an så ha den i handen nära hjulsensorn, snurra även hjulet hela tiden till 705:an säger i rutan att den hittat sensorn.

Så vet du att de pratar med varandra i alla fall.

Har du tryckt på återställningsknappen efter montering?

Jag kom på en sak som du borde kolla, gå in på inställningar / ant+sport / tillbehör: Är JA angivet i dialogrutan "taktgivare på plats?" skanna sedan så givaren verkligen blir hopparad med edgen...
lycka till!

Daniel: Du är bäst! 😀
Jag gick in under inställningar - ant+sport. Därefter testade jag att söka om taktgivaren, men det hjälpte inte. Det som till sist fick det att fungera var att jag stängde av taktgivaren och därefter satte igång den igen. Då hittad

Kanon! Kul att kunna hjäpa till.. Lycka till med din edge och din träning!