Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

En fråga angående Garmin Forerunner 305. Kan man lagra flera pass i den eller går det bara att lagra ett pass?

Tex, jag springer en uppvärmnings sträcka på 10min. Stannar och mjukar upp kroppen de sista. Sedan kommer själva löp passet. Sedan nedvarvning.

Jepp, du trycker reset och håller inne i 3 sekunder varje gång du vill avsluta ett "pass". Minnet brukar räcka till några månaders lagrade pass. Meningen är att man med jämna mellan rum tömmer klockan på gamla pass.

Edit: Jag kör på det sätt du beskrivit

Några månader???
Då tränar du för lite! 😉

Tja, om man gillar att logga sin "fordonstrafik", så blir det ju fler datapunkter! 😉

Jag klarade en knapp veckas skidträningsläger senast.

Stäng av den när du partajar?

Det finns ju ett smart-mode läge. Med detta aktiverat går det att logga rätt många aktiviter innan minnet blir fullt.

Jag loggar drygt 30 aktiviter i månaden och gissar att jag kan ha 6 månaders aktivitet i klockan.

Fredrik, om du börjar skojar om min träning, skojar jag om din. OK?

Jag säger som Karl, jag klarar i alla fall två månaders träning innan minnet blir fullt. Det är vad jag grundar mitt påstående på.

Jag har aldrig lyckats spara mer än en vecka och då har jag ändå testat en uppsjö inställningar inkl. "smart mode". Det skulle möjligen kunna vara något som fixats i någon senare uppgradering av mjukvaran. Jag har ju inte använt min på 1½ år eller så.

Märkligt, jag tror inte det kommit någon ny mjukis på väldigt länge, antar att du har 2.90?

Inga speciella ANT-enheter?

12