Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGarmin Forerunner 310 XT problem?
You need to log in to create posts and topics.

jag köpte mig en gf 310 XT för några månader sedan. Först fungerade den jättebra men efter några löprundor började jag få problem. Det första var att under den första kilometern som jag sprang så blev min puls helt konstig, den kunde sticka iväg till över

Har haft problem några gånger med just svårighet att hitta sateliterna vilket tagit lång tid och att de första km fått konstiga värden.

Det händer väldigt sällan och jag tror att det helt enkelt beror på att det är dålig mottagning eller störningar pga h

Det första problemet är det många som upplevt och det har med pulsbandet att göra. Det finns tre olika modeller av pulsband och du har antagligen modell nummer två. Kontakta Garmins support och beskriv problemet så kommer du få ett av modell nummer tre i

Tack så mkt, ska kontakta support!

Jag har exakt samma pulsproblem med min och skickade faktiskt in mitt pulsband idag. Hoppas på att få pulsbandet utbytt mot senaste modellen som inte har problemet.

Om man googlar runt så hittar man en hel del folk med samma typ av pulsproblem och det fi

Två tips:
Fukta kontaktytorna på pulsbältet samt se till att det inte sittter för löst.
Uppdatera programvaran (http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp).

Den hittar i regel satelliterna snabbare om man står still, helst på en öppen plats. Att börja gå bland hus inne i en stad så att de satelliter den kan se skiftar hela tiden innan den har hittat positionen kan göra att det tar väldigt lång tid. Den hittar

Jag har kontaktat Garmin också, då min puls ibland är overkligt hög. Misstänkte först att jag höll på att bli sjuk=dubbelslag men min polarklocka visar helt normala värden. Vi får se va de säger. Verkar ju tyvärr vara ett vanligt fel på en annars tycker j

Det är nog nja på det sista påståendet. http://www.dcrainmaker.com/2010/06/new-garmin-forerunner-310xt-openwater.html