Quote from Guest on 27 September 2011, 13:06Hej!
Är sugen på en GPS-klocka istället för den Suunto T3 jag har nu. Verkar smidigt att ha allt i klockan och slippa footpod osv. Dessutom har Elgiganten är sjukt bra pris på den just nu - 1790:- inklusive pulsbandet. Vad har ni för erfarenheter av klock
Hej!
Är sugen på en GPS-klocka istället för den Suunto T3 jag har nu. Verkar smidigt att ha allt i klockan och slippa footpod osv. Dessutom har Elgiganten är sjukt bra pris på den just nu - 1790:- inklusive pulsbandet. Vad har ni för erfarenheter av klock
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 13:16Köp inte. Touch-ringen ballar ur fullständigt så fort det blir minsta fukt. Regn, svett, kondens i handskar eller vad som helst får den att antingen inte reagera eller blippa runt av sig själv.
Köp inte. Touch-ringen ballar ur fullständigt så fort det blir minsta fukt. Regn, svett, kondens i handskar eller vad som helst får den att antingen inte reagera eller blippa runt av sig själv.
Quote from Ida Wilhelmson on 27 September 2011, 13:38Ok... Fast det här har ju INTE touch står det?..
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/gps-traning-outdoor/GARRUNNER405/garmin-forerunner-405-hrm-traningsklocka
Ok... Fast det här har ju INTE touch står det?..
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/gps-traning-outdoor/GARRUNNER405/garmin-forerunner-405-hrm-traningsklocka
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 13:42Skärmen är inte touch, men ringen runt är det. Och sedan finns det 2 fysiska knappar för start/stop och lap/reset.
Skärmen är inte touch, men ringen runt är det. Och sedan finns det 2 fysiska knappar för start/stop och lap/reset.
Quote from Ida Wilhelmson on 27 September 2011, 13:52Aha. Dålig idé alltså... Någon annan GPS-klocka som är att rekommendera istället? Har även spanat på 610:an, men tycker den är lite dyr. Jag HAR ju faktiskt en väl fungerande klocka (som man dock säkert kan sälja och få en slant för, har ju klocka, pc-pod
Aha. Dålig idé alltså... Någon annan GPS-klocka som är att rekommendera istället? Har även spanat på 610:an, men tycker den är lite dyr. Jag HAR ju faktiskt en väl fungerande klocka (som man dock säkert kan sälja och få en slant för, har ju klocka, pc-pod
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 14:14Väldigt många äger och är nöjda med 305:an som det brukar vara bra pris på, enda nackdelen är väl att den är lite stor.
610:an är jag hittills mycket nöjd med. Liten, smidig och genomtänkta menyer.
Garmin har ju också smidiga GPS-klockor men färre funktio
Väldigt många äger och är nöjda med 305:an som det brukar vara bra pris på, enda nackdelen är väl att den är lite stor.
610:an är jag hittills mycket nöjd med. Liten, smidig och genomtänkta menyer.
Garmin har ju också smidiga GPS-klockor men färre funktio
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 14:22Jag skulle nog gå upp en prisklass till 610 eller liknande. Enklare modeller är för nära den du redan har, så det är att kasta pengarna i sjön enligt mig, även om det är mindre pengar.
Jag skulle nog gå upp en prisklass till 610 eller liknande. Enklare modeller är för nära den du redan har, så det är att kasta pengarna i sjön enligt mig, även om det är mindre pengar.
Quote from Ida Wilhelmson on 27 September 2011, 14:36Vad säger ni om 410? erfarenheter?
Vad säger ni om 410? erfarenheter?
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 15:23jag har 410cx och den hänger sig ofta, vägrar starta och har svårt att hitta satelliter. när den väl lyckas hitta en så kan det ta uppåt fem minuter innan klockan är färdig för att fungera. kort och gott - jag rekommenderar den inte!
jag har 410cx och den hänger sig ofta, vägrar starta och har svårt att hitta satelliter. när den väl lyckas hitta en så kan det ta uppåt fem minuter innan klockan är färdig för att fungera. kort och gott - jag rekommenderar den inte!
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 15:49Jag är nöjd med min 210. Bara om man vill ha massor med funktioner (som jag aldrig använder) som man behöver en 610...
Jag är nöjd med min 210. Bara om man vill ha massor med funktioner (som jag aldrig använder) som man behöver en 610...