Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har den första fotpoden och undrar om nån har erfarenhet och kan jämföra denna med den nya?
TYcker den jag har är lite knepig att smidigt byta mellan skor.
Hur funkar den nya fotpoden när det gäller fästa på skorna?

Det är jätteenkelt att byta. Det är en liten del som man trär in under snörena (man behöver alltså inte ta bort snörena) och sedan snäpper man i själva sändardelen i den.

Den är så himla liten och smidig att jag har lyckats förlägga min här hemma någonst

Den nya har dessutom samma format som Nikes fotpod så den passar i hålet under innesulan i Nike+-skor.

Håller med ovanstående två inlägg. Jag använder podden på båda sätten (ett par Nike skor har uttag under sulan, på ett par Mizuno får jag fästa den vid snörningen) och det är väldigt smidigt. Den är dessutom så pass liten att den aldrig någonsin märks på

Tackar för svar! 🙂
Den gamla köpte jag lite av misstag då jag såg en såå billig..Tänkte inte ens tanken att det fanns nyare/mindre.. 🙁
Den funkar iofs väldigt bra men just montering är osmidigt så jag lär nog inte skifta ofta mellan skor.

Nu behöver ja

Men min 310XT använder jag pod och GPS. GPS:en används då till distans, medan podden används till aktuell hastighet (valbart) samt kadens/stegfrekvens.
Jag vet inte hur väl det funkar att podden tar över distansmätningen om GPS:en tappar täckningen efters

Jag har den gamla popen och det fungerade perfekt förra året när jag sprang Broloppet. Inne i tunneln så tog poden över även distansmätningen och allt rullade på som det skulle.

Tomas N> Har du oxo en FR305? 🙂
Detta är mycket goda nyheter för mig, om det stämmer bllir jag glad!

Nej jag har en 405a.

Attans! 🙁
Ingen som vet ifall detta funkar med gamla poden och FR305?