Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min pod är återfunnen (t+). Den låg precis där jag borde ha lagt den, men jag tittade tydligen för dåligt när jag letade där (#).

Det _borde_ inte spela någon roll om det är den gamla eller nya poden man använder, det är en sannolikt ganska dum manick so

Testade min nya Garmin Fotpod (Garmins senaste och minsta) för första ggn på löpband. För att se om den gav ett stabilt momentanvärde av farten..
Började med att sätta löpbandet på 6.30min/km..då visade Fotpoden drygt 6.40min/km för att sen sjunka ner til

@ Johnny Kinnunen: Hur vet du att löpbandet är det som visar "rätt"?! Kan förstå att man utgår ifrån att löpbandet är korrekt, men det är inte ovanligt att även dessa maskiner slits och får missvisande värden.....

Jag utgår från att löpbandet jag testade o även de flesta inte visar korrekta värden..men det var inte det jag var ute efter utan helt enkelt att få se momentanfarten.. och för skoj skull jämföra med löpbandets (av mig programmerade) fart och därmed jämfö

Det skulle ju förklara beteendet att den svängde in mot ett värde. Jag har aldrig sett något sådant på min fotpod.

Jag har den gamla fotpoden men använder den väldigt sällan så det jag har att säga bygger på få träningar.

Jag tycker att kalibreringen bara stämmer bra i ett visst tempo. Om jag kalibrerar i lugnt tempo så stämmer det sedan inte när jag ökar tempot.

2 små frågor från en som inte har fotpodd (än)
- kan man se kadensen/stegfrekvensen?
- kan man programmera varning för för hög/låg hastighet? (Jag kan inte hitta hur man gör det med GPS iallafall)

- kan man se kadensen/stegfrekvensen?

Ja.

- kan man programmera varning för för hög/låg hastighet?

Beror på vilken klocka man har. 310:an ska kunna göra det, antagligen 610 och 910 också.

Vart har ni inhandlat den nya fotsensorn? Hittar den för ett bra pris på komplett.se men där finns den ej i lager.

Jag köpte på wiggle för snart ett år sedan.