Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGarmin FR 110
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon som har erfarenhet av denna och om den är kompartibel med mac os 10.5 och operativsystem där kring?

Ni som har erfarenhet av den, är ni nöjda?

Den _borde_ funka med mac. De andra Garminklockorna gör det. Min 310XT tex funkar superbra.

I senaste Aktiv Träning testades den, slutbetyget var ung. enkel klocka med det nödvändigaste, men lite för högt prissatt.

Någon som vet om tidtagningen också bara sker när den har bra kontakt med satelliterna? Min vanliga runda var 9,6km enligt FR 110 men är 11km enligt eniro. Den gick dessutom 2-3min snabbare än vanligt fast den kändes seg..?

Malin, ladda upp rundan så kan vi se vart din kilometer försvunnit

Åh just det Malin, hur ser man på 110:an att den inte har nån fix? På 310:an och "dom andra" så ploppar ju inte tidtagningsmenyn upp förrän man har en bra satellitfix.

Jag har inte lyckats ladda upp här än, hur gör man? 😉 Bara på garmin connect..

Det kom upp en ruta när den saknade satellit, betyder det att tidtagningen upphör också?

Malin, instruktion finns här
http://www.funbeat.se/importexport/upload.aspx

Och tidtagningen fortsätter tills du trycker Stop. Däremot funkar naturligtvis inte tempovisning eller sträcka mm

Tacka 🙂

Jag tycker bara de var så märkligt att jag sprang flera minuter snabbare fast benen kändes jättetunga..Men tiden borde ju vara oberoende! Har väl helt enkelt blivit snabbare 🙂

12