Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Så blev det en 305 då 🙂

Nu undrar jag.
Ska jag använda programmet som följer med på cd, Garmin traning center, eller ska jag använda Garmins online tjänst, Garmin connetct?

Visst jag borde prova båda...

men vilken är bäst, vilken använder ni?

En onl

Om det står mellan de två så vinner Garmin Connect på walk over. Garmin Connect har betydligt bättre gränsnitt än Training Center.

Annars finns det andra möjligheter:

* Funbeat
* Sport Tracks (Rekomenderas av många)
* Run Saturday
* Shapelink

och

Sporttracks! Och funbeat naturligtvis. Med ST2funbeat pluginen till Sporttracks kan du hantera dina pass i ST och sedan exportera dem till funbeat om du vill kunna dela dem med andra här.

Så Garmin traning center har inget mervärde?
Om så, struntar jag i att installera det...

Man vill ju ha så mycket information som möjligt, samt ett bra och enkelt gränsnitt.

Funbeat har jag testat och gillar det.
Ska testa ST.

Tack för tipsen och fee

Det går väl inte att göra träningspass och scheman i Connect?

För att göra träningspass etc så krävs antingen Garmin Training Center eller Sporttracks med "Garmin Fitness" plugin.
Jag har inte använt GTC mycket men det verkar inte som att Garmin har vidareutvecklat det på ett bra tag. Däremot lägger de energi på Gar

Jag gillar Garmin Connect för att man kan analysera och dela sina rundor med andra. Bra rapporter också. Men jag exporterar alla pass till Funbeat också. Lite dubbeljobb men det går ganska bra.

Jag gör precis som Håkan. Visst blir det lite dubbeljobb men det sköter sig nästan av sig själv.
Om datorn står på när jag kommer hem efter ett träningspass så hämtar Garmin Connect själv datan från klockan och jag behöver bara "klicka" på ikonen för att

Gör den? Jag måste öppna GC:s hemsida, klicka på ÖVERFÖR, ett nytt fönster öppnas, sedan måste jag klicka på Överför nya aktiviteter och sedan Visa detaljer och skriva en rad om passet.

Inte speciellt smidigt egentligen. Kan man göra på något annat sätt?

Föreslår du högerklickar på Garmin ANT Agent-ikonen i statusfönstret (heter det så?) nere till höger och väljer "Enhetsinställningar" där du kan bocka i om du vill att data ska överföras automatiskt.

12